به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: درمان «تی سی» یک درمان اجتماع مدار است که از اثربخشی بالایی برای کسانی که سو مصرف مواد مخدر دارند، برخوردار است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در این درمان از روش‌های تلفیقی استفاده می‌شود که جنبه‌های روحی و روانی و حمایت‌های اجتماعی برای مبتلایان در آن مد نظر قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه تاکنون در کشور ۵ مرکز تی سی برای زنان راه اندازی شده و همچنین در ۵ استان، مراکزی برای کودکان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: دو قشر ذکر شده اقشار حساسی هستند که اگر از ابتدا کنترل و مهار نشوند عواقب و عوارض آن بیشتر از هر قشری به جامعه ضرر می‌رساند.

محسنی بندپی از وجود ۳۰ مرکز «تی سی» در کشور نیز خبر داد و گفت: ظرفیت‌های این مراکز متفاوت است و بین ۲۸ تا ۷۰ نفر ظرفیت این مراکز برای نگهداری مبتلایان است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور زمان نگهداری مبتلایان در این مراکز را طولانی‌تر از مراکز ترک اعتیاد دانست و تصریح کرد: حضور بیماران در این مراکز برای بار اول رایگان است و بار دوم ۵۰ درصد هزینه‌ها و بار سوم ۷۵ درصد هزینه‌ها از آن‌ها اخذ می‌شود.

همچنین رئیس دفتر اعتیاد سازمان بهزیستی استان کرمانشاه در این مراسم گفت: مرکز اجتماع درمان مدار تنها مرکز در استان است که شبانه روزی و اقامتی است که معتادان بهبود یافته پس از ورود به این مرکز در صورت تمایل می‌تواند از سه تا ۶ ماه اقامت کنند و تحت خدمات تخصصی توانبخشی روانی قرار گیرند.

چقازردی پرهیز از سوءمصرف مواد، پرهیز از رفتارهای جنسی، پرهیز از خشونت، جداشدن از زندگی روزمره، باور به لزوم یادگیری زندگی سالم و حرکت به جلو را از اصول اساسی این مرکز ذکر کرد.
برای تجهیز مرکز اجتماع درمان مدار (TC) ترک اعتیاد کرمانشاه با ۳۰۰ متر زیربنا و ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر، ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.