به گزارش ایسنا، بیرجندی با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات به تشریح جزییات برگزاری این همایش پرداخت و گفت: هدف این همایش انسجام‌دهی به سیاست‌ها و ارائه نیمرخی از فعالیت‌های سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه اعتیاد با رویکرد پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی از آسیب‌دیدگان و افراد در معرض آسیب اعتیاد است.

به گفته وی، این همایش با نگاهی همسو و جامع به موضوع اعتیاد درصدد است فرآیندهای اجتماعی و اجتماع‌محور را در قالب مداخلات ضروری برای ورود بخش غیردولتی به حوزه اعتیاد تسهیل کند.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: در این همایش فعالان اجتماعی حوزه اعتیاد، دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با موادمخدر، مقامات، مسوولان و بخشی از بدنه دولت که مرتبط با موضوع اعتیاد هستند، برگزار می‌شود.

بیرجندی ضمن بیان اینکه همایش مذکور در سه بخش طراحی شده است، ادامه داد: در بخش اول همایش مراسمی با حضور میهمانان برگزار می‌شود که با رویکرد حاکمیت و دولت در بخش مشارکت‌های اجتماعی و سازمان‌های غیردولتی آشنا خواهند شد و براساس آن عملکرد و سیاست‌های راهبردی و کلیدی برای حوزه اعتیاد بیان می‌شود.

وی افزود: بخش دوم همایش در برگیرنده نشست‌های تخصصی ویژه توانمندسازی و همسو سازی سازمان‌های مردم نهاد با سیاست‌ها و برنامه‌های دولت است.

به گفته مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر، بخش جانبی همایش نیز تحت عنوان نمایشگاه صیانت به بیان عملکرد و دستاوردهای بهبودیافتگان می‌پردازد و اقداماتی که برای اشتغال این افراد توسط بخش غیردولتی انجام و کالاهای تولیدی آنها به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

بیرجندی در پایان عنوان کرد: همایش مذکور در چارچوب منویات رهبری و دغدغه‌های موجود در حوزه اعتیاد برگزار می‌شود تا به یک بیانیه ، راهبرد و عملکردی واحد در این حوزه دست یابیم تا بدین ترتیب طی برنامه پنج ساله توسعه شاهد کاهش نرخ رشد آسیب‌ها و اعتیاد باشیم.