مجید رضا زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: با توجه به دستور ریاست جمهوری، مقرر شده تفاهم نامه ای میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی کشور به امضا رسد.
وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه، مسئولیت مراکز ماده 16 که مراکز ترک اعتیاد اجباری به شمار می آیند به سازمان بهزیستی واگذار خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به شرایط سازمان بهزیستی برای قبول مسئولیت مراکز ماده 16 اظهارکرد: معتقد هستیم هنوز در اجرای سیاست های مراکز ماده 15 به درستی عمل نشده و غیر منطقی است تا زمانی که در این بخش ضعف زیادی را شاهد هستیم بدون فراهم شدن زیر ساخت ها، بخواهیم برای تصدی گری در حوزه مراکز ماده 16 اقدام کنیم.

رضازاده ادامه داد: در حال حاضر معتادی که بخواهد خودش برای ترک اقدام کند اما پول کافی برای حضور در مراکز را نداشته باشد، پذیرفته نمی شود اما همین فرد اگر در خیابان توسط نیروی انتظامی و یا شهرداری جمع آوری شود به صورت رایگان درمان می شود. این سیاست به هیچ وجه درست نیست و باید در آن تغییراتی اعمال شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح بیمه معتادان بی بضاعت باید اجرایی شود خاطرنشان کرد: معتادان بی بضاعت باید رایگان درمان شوند و سازمان بهزیستی به دنبال اجرای سیاست های این طرح است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه «تعداد مراکز ماده 15 باید افزایش پیدا کند» اذعان کرد: هنوز در حوزه مراکز ماده 15 که مراکز خود معرف ترک اعتیاد هستند با کمبود هایی مواجه هستیم و در برخی از نقاط کشور تعداد این مراکز بسیار اندک است.