به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، علي مويدي صبح امروز در نشست طرح كرامت كه در محل اين ستاد برگزار شد، گفت: بسيج ظرفيت بزرگي است و طي ساليان گذشته نشان داده است هر جا و هر زمان نظام به كمك احتياج داشته، بسيج وارد عمل شده است. لذا بايد از اين ظرفيت ارزشمند به خوبي در جهت مبارزه با مواد مخدر استفاده كرد.

وي با اشاره به اينكه قرار است با اجراي طرح كرامت در دو شهرستان پايلوت استان هاي همدان و اصفهان، به موضوع پيشگيري از اعتياد پرداخته شود، گفت: دبيرخانه طرح كرامتِ دو شهرستان ملاير و فلاورجان در ستاد مبارزه با مواد مخدر در تهران ايجاد شده است و آماده همكاري با سازمان‌ها و كارشناسان ذي‌ربط در اين زمينه مي‌باشد.

قائم مقام دبيرخانه ستاد با تاكيد بر اينكه براي اجراي مطلوب طرح كرامت، بايد از همه امكانات و ظرفيت ها استفاده كرد، بيان داشت: اجراي موفق طرح كرامت در اين دو شهرستان نقش مهمي در اجراي طرح در ساير نقاط كشور دارد و چنانچه نتايج موثري داشته باشد، در سطح ملي اجرايي خواهد شد تا شاهد كاهش آسيب ابتلا به مواد مخدر باشيم.

مويدي افزود: ستاد در اجراي اين طرح نقش هماهنگ‌كننده‌ دارد و چون اين طرح پيشنهادي از سوي بسيج ارائه شده و معتقديم بايد عاشقانه، دلسوزانه و عملياتي شده، اجرايي شود.

وي ادامه داد: اين يك طرح آزمايشي است و همه دستگاه‌ها براي مبارزه با مواد مخدر مي‌بايست به وظيفه خود عمل كنند تا طرح كرامت در اين دو شهرستان انجام شود.

وي افزود: براي اجراي طرح كرامت مصوباتي در اين دو شهرستان در حوزه‌هاي مختلف مبارزه اعم از فرهنگي و پيشگيري، درمان ، مقابله با عرضه، مشاركت هاي مردمي و... مصوب شده و اعتباراتي هم تخصيص يافته است.

قائم مقام دبيركل ستاد گفت: مقام معظم رهبري (مدظله العالي) همواره به حوزه مبارزه با مواد مخدر حساسيت داشته‌اند و طي دو سال گذشته نيز تاكيد بيشتري بر مبارزه و ضرورت توجه مسئولان داشته‌اند و در جلسه آتي با معظم له نيز نتايج اين طرح در محضر ايشان ارائه خواهد شد.

مويدي با اشاره به اينكه طي سه ماه گذشته از اجراي طرح، برنامه‌ريزي‌هاي لازم و بسترسازي مناسب فراهم شده است، گفت: كشور نيازمند الگوي مناسبي در مبارزه با مواد مخدر است و اجراي صحيح طرح كرامت مي‌تواند به الگويي در سطح ملي منجر شود.

طرح كرامت نيازمند فرآيند زماني است

همچنين سردار فضلي جانشين فرمانده سازمان بسيج مستضعفين گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال‌هاي گذشته اقدامات موثري در مبارزه با مواد مخدر انجام داده است.

وي افزود: طرح كرامت نيازمند فرآيند زماني است و نگاه اصلي ما در اين طرح، پيشگيري از اعتياد است كه اگر تقويت شود بر درمان و مقابله نيز اثر مثبت خواهد گذاشت.

جانشين فرمانده سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر اينكه بايد تمام ظرفيت هاي دو استان‌ براي اجراي اين طرح بسيج شوند، بيان داشت: تلاش داريم در اجراي اين طرح از همه ظرفيت‌هاي سپاه، بسيج و استانداري و فرمانداري و ائمه جمعه و جماعات استفاده و برنامه ريزي ها و هماهنگي هاي لازم ايجاد شود.

گفتني است در اين جلسه دبيران شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان هاي همدان و اصفهان، دبير اجرايي طرح كرامت و معاونان و مديران كل ستاد مبارزه با مواد مخدر و برخي مسئولين سازمان بسيج مستضعفين حضور داشتند و به بيان نقطه نظرات خود پرداختند.