به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ علی مویدی در حاشیه بازدید از سامانه ملی مشاوره اعتیاد اظهار داشت: سالانه بیش از 300 هزار نفر براي دریافت مشاوره در حوزه اعتياد با این سامانه تماس می‌گیرند.

وي، اعتياد را یک تهدید خواند و بيان داشت: برای نجات خود و محیط پیرامونمان نیازمند آن هستیم که اطلاعات به روزی داشته باشیم، یکی از راهکارهای ارتقا بخشیدن به اطلاعات مردم استفاده از سامانه خط ملی مشاوره اعتیاد است.

قائم مقام دبیرکل ستاد گفت: این سامانه از اسفند سال 87 با همکاری سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با موادمخدر فعال شد تا بخش عظیمی از مردم از همین مسیر بتوانند در زمينه شناخت اعتیاد و عوارض آن و... مشاوره بگيرند.

مویدی گفت: این مرکز به خانواده‌های نیازمند در زمینه چگونگی رفتار با فرد معتاد، کنترل شخص معتاد در مواقع بحرانی، آگاهی از انواع مواد ناشناخته و غیره مشاوره می‌دهد و در صورت لزوم، برخی افراد به مراکز مجاز درمان ارجاع داده می شوند.

وي افزود: این مرکز به صورت شبانه روزی پاسخگوی همه شهروندان است و تلاش می‌شود تا با گسترش محیط و مکان این مرکز، بتوانیم به نیازهای واقعی جامعه در زمینه اعتیاد پاسخ دهیم.