"محسن منصوری" استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با شروع کار قرارگاه اجتماعی برخی از مجموعه‌های مردم نهاد که به معتادان متجاهر خدمات ارائه می‌دادند یا تعطیل شده و یا در حال تعطیلی هستند مانند خانه خورشید، چرا قرارگاه با همین سازمان‌‌ها که سال‌‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کنند، همکاری نمی‌کند، گفت: ما نمی‌‌خواهیم جای مجموعه‌های مردمی را بگیریم بلکه سیاست ما در قرارگاه خدمات اجتماعی این است که نهایت استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی را داشته باشیم. تاکید دولت و رییس جمهور محترم این است که در اجرای برنامه‌ها و در تحقق سیاست‌‌های دولت نهایت استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: بعضی از شئون، حاکمیتی است یعنی ممکن است هیچ مجموعه مردمی نتواند به طور مثال ده هزار معتاد متجاهر را نگهداری کند طبیعتا مجموعه مردمی امکان نگهداری متمرکز این افراد را ندارند، بنابراین همانطور که گفتم برخی از این شئون، حاکمیتی است و حتما باید مجموعه دستگاه‌های شورای تامین یا مجموعه دستگاه‌هایی که عضو قرارگاه هستند این موضوع را دنبال کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: برخی از این شئون قابل واگذاری و واسپاری به گروه‌های مردمی است به طور مثال شئونی از جنس صیانت افراد بهبودیافته را می‌توان به موسسات مردمی واگذار کرد، یعنی اگر فردی را سه الی شش ماه در یک مرکز نگهداری کردیم و این فرد اصطلاحا سم‌زدایی شده و ترک اولیه را انجام داد و در حقیقت از مشکلات اولیه رها شد، اگر ما دوباره این فرد را در سطح جامعه رها کنیم، ممکن است دوباره به سمت اعتیاد بازگردد، بنابراین اینجا نیاز است، یک مجموعه مردمی و یک تشکل با ما همراهی کند و فرآیندهای مددکاری، روانشناسی و صیانت را برای این فرد طی کند.

منصوری تصریح کرد: تقسیم کاری بین دولت و مجموعه‌های مردمی صورت گرفته است، ما اعتقاد داریم هر بخشی از کار را که مجموعه‌های مردمی بتوانند اجرا کنند و پیش ببرند باید به آن‌ها بسپاریم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از سازمان‌های مردم نهاد مانند خانه خورشید سال‌ها این خدمات را به افراد بهبودیافته و معتادان ارائه می‌دادند، اما به دلایلی این مرکز بسته شده است، آیا قرار است مجموعه‌هایی که در گذشته خدمات ارائه می‌دادند تعطیل و مجموعه‌های جدیدی جایگزین شوند، گفت:  به طور مصداقی نمی‌توانم درباره مجموعه خاصی نظر بدهم. باید ببینیم علت تعطیلی این مجموعه‌ چه بوده است. ما هر مجموعه‌ای را که بتواند باری از این ماموریت دولت بردوش بکشد، دستش را هم می‌بوسیم و منت‌دار آن‌ها هم هستیم چراکه این مجموعه‌ها دارند کار دولت را انجام می‌دهند و ما از این خدمات آن‌ها استقبال می‌کنیم.