به گزارش ایرنا، پرویز افشار روز چهارشنبه در آئین اختتامیه همایش 2 روزه هشتمین همایش ملی منطقه ای توسعه گفتمان ساز اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با رویکرد توانمندسازی و صیانت از خانواده افزود: ایجاد این میزان اشتغال برای بهبود یافتگان مواد مخدر آغازی است که نیازمند حمایت همه تشکل ها و سازمان های مردم نهاد است. 
وی بیان کرد: در این راستا رونق فضاهای جدید کسب و کار و استفاده مفید از فضای مجازی برای ایجاد فرصت های شغلی از ضرورت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 
افشار اضافه کرد: در زمان حاضر در حوزه توسعه مشارکت ها تشکیل سرا و خانه سازمان های مردم نهاد (سمن) و تشکیل نمایشگاه و فروشگاه های دائمی برای عرضه محصولات بهبود یافتگان از اولویت هایی است که در استان ها دنبال و اعتبار و حمایت های لازم انجام می شود. 
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: باتوجه به اینکه در بخش درمان تشکیل سازمان های مردم نهاد به حد اشباع رسیده است باید فعالیت آنها به سمت پیشگیری و صیانت، توانمند سازی، ایجاد اشتغال و حمایت از خانواده سوق داده شود. 
وی ادامه داد: آنچه که امروز باید مورد توجه قرار گیرد این است که نباید گرفتار آسیب های اجتماعی شویم بلکه باید خود، خانواده و جامعه پیرامونی را از این آسیب ها مصون سازیم. 
افشار خطاب به سازمانهای مردم نهاد فعال عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: سازمانهای غیردولتی باید در حوزه ای که شکل می گیرند فعالیت کنند و در سایر حوزه ها نباید فعالیت کنند چون در این صورت آسیب می بینند. 
وی یادآورشد: تعداد سازمان های مردم نهاد فعال در این بخش از یک هزار و 200 سمن امروز به 2هزار و 400 سمن افزایش یافته است که شکل گیری، سطح بندی، سنجش توانایی و تقسیم آنها به سه دسته کار ساده ای نیست. 
افشار گفت: در سه سال گذشته در نشست های بین المللی با سایر کشورها هرآنچه هدیه داده شده از تولیدات بهبود یافتگان مواد مخدر بوده است و این بیانگر این است که جمهوری اسلامی توانمندی و کرامت انسانها را در دستور کار دارد. 
استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر نیزگفت: هرچند برخوردهای خوبی در بخش مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته ولی کافی نیست. 
عبدالکریم گراوند افزود: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و اینکه مردم نباید به سمت مواد مخدر و محرک ها بروند از جمله مواردی است که امروز باید مورد توجه جامعه قرار گیرد. 
وی بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت مردمی مقابله با پدیده اعتیاد و مواد مخدر راهی به غیر از استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد نداریم. 
استاندار بوشهر یادآورشد: با توجه به اهمیت موضوع مواد مخدر باید از ظرفیت سایر سازمانهای مردم نهاد فعال در بخش اجتماعی و فرهنگی نیز در این راستا بهره ببریم. 
وی یادآورشد: بدلیل اینکه مسیر ترانزیت مواد مخدر از خشکی به سمت دریا تغییر کرده است در این راستا تقویت تجهیزات لازم و یگانهای فعال در این بخش برای مقابله با سوداگران مرگ در دریا ضروری است. 
استاندار بوشهر گفت: هنر مسئولان، سمن ها و نهادهای اجتماعی در بحث مواد مخدر باید پیشگیری باشد. 
هشتمین همایش ملی منطقه ای توسعه گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با رویکرد توانمندسازی و صیانت از خانواده به مدت 2 روز در بوشهر برپاست.