عارف وهاب زاده روز شنبه در نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری استان کرمان افزود: با وجود اوضاع اقتصادی فعلی کشور، اعتبارات خوبی نسبت به سالهای گذشته به امر پیشگیری از اعتیاد اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: دانش آموزان مقطع اول و دوم متوسطه تمامی مدارس دولتی با اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور در بحث پیشگیری اعتیاد، تحت پوشش قرار می گیرند و هم اکنون اعتبار حدود 50 درصد مقاطع ابتدایی نیز تامین شده است.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اعتبار هشت میلیارد تومانی استان کرمان در حوزه پیشگیری اعتیاد گفت: باید سیاست گذاری و برنامه ریزی این استان در این کمیته فرهنگی و پیشگیری تایید شود.

وی همچنین افزود: طرح توانمندسازی دانش آموزان از استان قم آغاز شده و اکنون به استان ها ابلاغ شده است.

منابع باید صرف پیشگیری از آسیب ها شود
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: در جامعه ما از ابتدای انقلاب تمامی تلاش ها و منابع صرف مبارزه با آسیب ها شده است در حالی که باید این منابع را صرف پیشگیری از آسیب ها کرد.

زهرا موسی پور افزود: با این اقدام هزینه ها کاهش و برخورداری آحاد جامعه از نتایج مبارزه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزایش می یابد.

وی بیان کرد: وزارت کشور و شورای اجتماعی کشور در حوزه تقسیم کار ملی سعی در جلوگیری از موازی کاری و پراکنده کاری دارند لذا هر دستگاه را مسئول اجرای برنامه ها کردند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه باید بدانیم کدام برنامه نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، اظهار داشت: بهترین برنامه ها اگر پایش نشوند نتیجه ای نخواهند داشت و باید این برنامه ها را در سال 97 جدی تر دنبال کرد.

وی گفت: در حوزه مسائل آسیب های اجتماعی این استان باید صاحب پازلی موزون باشیم که برآیند آن، کاهش آسیب های اجتماعی باشد زیرا اجرای برنامه ها در کنار هم معنا پیدا می کنند.

موسی پور با بیان اینکه فعالیت دستگاه ها در کمیته فرهنگی و پیشگیری استان کرمان مرتبط می شوند، گفت: باید در پی ارتباط 100 درصدی بین این دستگاه ها باشیم که نیاز به گروه متخصص و اتاق فکر دارد.

این نشست روز شنبه با حضور مدیرکل فرهنگی، پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، مشاور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل بهزیستی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سایر مسئولان در کرمان برگزار شد.