به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر, انوشیروان محسنی بندپی چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان بهزیستی کشور در مجتمع فرهنگی شهید عظیمی بابلسر، اظهار داشت: این جشنواره با حضور 450 نفر از فرزندان پسر و 450 نفر از فرزندان دختر بهزیستی سراسر کشور در 7 رشته ورزشی در شهرستان بابلسر برگزار شد.

وی افزود: ایجاد دلگرمی و نشاط در میان فرزندان بهزیستی و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره در سال‌های آینده از جمله اهداف برگزاری یازدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان بهزیستی بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: کشف استعداد، تبادل تجریبات و تعامل سازنده میان فرزندان بهزیستی کشور از دیگر اهداف برگزاری این جشنوهره به شمار می آید.

محسنی بندپی ادامه داد: تمام تلاش ما ایجاد نقش شبه خانواده برای افرادی که کانون گرم خانواده خود را از دست داده بوده تا از این طریق شرایطی برای به ظهور رساندن استعدادهای ورزشی، تحصیلی و کاری این افراد در جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت مهم سازمان بهزیستی کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، گفت: کم شدن زمان گفت وگو در خانواده و صنعتی شدن سبک زندگی سبب رشد آسیب‌ها در جهان شده و یکی از مهم‌ترین اهداف ما پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌ها و کاهش معلولیت‌ها در جامعه است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال 93 به ازای هر 4.4 ازدواج یک طلاق در کشور به ثبت رسیده است، افزود: متاسفانه به مرور زمان فاصله میان طلاق و ازدواج در کشور کمتر شده و سازمان بهزیستی می‌تواند نقش موثر و کلیدی در جلوگیری از این آسیب‌ها در جامعه ایفا کند.

محسنی بندپی با بیان اینکه پائین آمدن سن اعتیاد، زنانه شدن و آسیب پذیر بودن خانه ها در دام اعتیاد و کودکان به عنوان شاخص های اصلی اعتیاد محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان یک نهاد تخصصی که عمده وظایفش پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب ها است در صف مقدم اجرای این سه مقوله قرار دارد.

وی افزود: سازمان بهزیستی تنها سازمانی است که بسته پیشگیری، پروتکل درمانی و برنامه‌های توانمندسازی برای مقابله با اعتیاد در کشور دارد که در راستای توانمندسازی، تحصیل، حرفه آموزی و اشتغال این افراد گام بر می دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور در اجرای برنامه‌های پیشگیر و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از حالت توافقی خارج شده و در حال حاضر برنامه‌هایی نظیر فرزند پروری، آموزش‌های پیش از ادواج، مهارت‌های زندگی را در بحث آسیب‌های اجتماعی اجرایی و در حال گسترش است.