به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ این آموزش ها با بیان مضرات و آسیب های اجتماعی مواد مخدر ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: برنامه های پیشگیری در مدارس، محیط های کاری، کارخانه ها و سایر اماکن ارائه می شود ضمن این که پایگاه های اجتماعی بهزیستی در محله های آسیب خیز با ارائه مهارت های لازم در پیشگیری و مقابله با مواد مخدر به توانمندسازی افراد می پردازند.

وی افزود: در استان قم 80 مرکز درمان سرپایی اعتیاد و هشت کمپ بستری درمان اعتیاد وجود دارد که حدود 12هزار تن زیر پوشش درمان قرار می گیرند.

سلیقه عنوان کرد: افرادی که برای درمان به این مراکز مراجعه می کنند ضمن دریافت یارانه درمان، از خانواده های آنان در مدت زمان درمان، با خدمات رسانی حمایت صورت می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: اعتیاد یکی از معضلات اجتماعی است که سایر آسیب اجتماعی را به همراه دارد، از این رو باید با همکاری نهادهای مختلف و خدمات پیشگیرانه، اقدام های مناسبی انجام داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: تمامی دانش آموزان دوره متوسطه دوم به عنوان واحد درسی، چهار ساعت آموزش پیشگیری از مواد مخدر را طی کردند.

حمیدرضا شیخ الاسلام افزود: با برگزاری این دوره ها سطح آگاهی دانش آموزان ارتقا پیدا کرد که بازتاب خوبی داشته است.

وی افزود: برای اولیای دانش آموزان در مناطق آسیب پذیر 10 جلسه کلاس آموزشی برگزار شد تا با هوشیاری بیشتر نسبت به مواد مخدر و اعتیاد حساسیت نشان دهند.

شریفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم گفت:این شورا دارای پنج کمیته است که از این تعداد سه کمیته مربوط به کارهای فرهنگی و پیشگیرانه است که با تصمیم های مسئولان سیاستگذاری و با همکاری نهادهای مختلف اجرایی می شود.

وی ادامه داد: هم افزایی نهادها باعث شده است تا با هزینه کمتر از امکانات موجود استان برای آگاه سازی قشرهای مختلف جامعه به آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد استفاده کنیم.

شریفی اضافه کرد: آموزش ها باید از سنین کم صورت بگیرد تا افراد به سمت مواد مخدر گرایش پیدا نکنند، چراکه مقابله با مواد مخدر هزینه بر و گاهی جبران ناپذیر است.

همزمان با چهارمین روز از هفته ناجا، طی مراسمی 1735 کیلوگرم انواع مواد مخدر در پارکسوار امیرکبیر در قم امحا شد.

نهم تا پانزدهم مهرماه به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.