به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ علي مويدي در كارگاه آموزشي كارشناسان درمان شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان‌هاي سراسر كشور كه در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد، برگزاري اينگونه كارگاه‌ها را در جهت ارتقاء دانش كارشناسان موثر دانست و بيان داشت: رشد و تعالي جامعه در گرو كسب معلومات و آموزش‌هاي ضروري است.

وي ادامه داد: اگر مي‌خواهيم در حوزه هاي پيشگيري و درمان عرصه مبارزه با مواد مخدر موفق شويم حتماً مي‌بايست آموزش را به عنوان مولفه‌اي موثر و اثرگذار در برنامه‌هاي خود لحاظ كنيم.

قائم مقام دبيركل ستاد افزود: معتقديم كه آموزش نسبت به مسائل روز و در حوزه‌هاي اجتماعي امري حياتي است، پس آموزش ها بايد دراز مدت باشند.

مويدي گفت: داشتن اطلاعات روز و معلومات مورد نياز تنها راه نتيجه بخش ماموريت شما كارشناسان است و اين مهم حاصل نمي‌شود مگر اينكه اين اطلاعات طي برنامه‌هاي آموزشي، طراحي و مدون شده و به سمع مخاطبان برسد.

وي خطاب به كارشناسان اظهار داشت: در حوزه فعاليت خود مطالبه گر و پرسشگر باشيد، در غير اينصورت به نتيجه نخواهيد رسيد،‌ همچنين با دانش روز، مديريت دانش را در حوزه اعتياد دنبال كنيد.

قائم مقام دبيركل ستاد گفت: انتظار مردم، خانواده ها، مسئولين نظام و حتي افراد مبتلا به بيماري اعتياد، در خروجي كار شما كارشناسان است، هر چقدر در حوزه مقابله با عرضه عمل شده، به همان ميزان هم بايد در حوزه پيشگيري از اعتياد و درمان هزينه شود.

مويدي در ادامه، برخي پروتكل‌هاي درماني اعتياد را مانعي در برابر بهبودي افراد خواند و گفت: معتادان بايد به راحتي مشكل درمان خود را حل كنند و به سمت رهائي از چنگال اعتياد حركت كنند اما پروتكل ها مانعي در برابر ترك اعتياد شده است.

وي با بيان اينكه بيش از 80 درصد درمان اعتياد توسط بخش خصوصي و سازمان هاي مردم نهاد (سمن) انجام مي‌شود گفت: سمن‌ها يك ظرفيت بالقوه در درمان اعتياد به شمار مي‌روند كه بايد از آنها استفاده كرد.