به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی مویدی امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر در خوزستان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: امروزه بحث اعتیاد در دنیا به عنوان تهدیدی جهانی مطرح می‌شود و هر روزه شاهد افزایش مبتلایان به اعتیاد هستیم.

وی با بیان اینکه راه پیشگیری از اعتیاد رویکرد علمی و دانش محور است، افزود: در زمینه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد رویکردی با تمرکز و نیز فکر و اندیشه افراد جامعه باید پیش‌بینی کرد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه جمع‌آوری مواد مخدر فقط بخشی از کار است، بیان کرد: رویکرد ایران در بحث مبارزه با مواد مخدر اجتماعی کردن و پیشگیری از مصرف مواد مخدر است.

وی ضمن بیان اینکه مبحث اعتیاد در استان‌ها را وزیر کشور با تاکید زیاد دنبال می‌کند، گفت: خوزستان به دلیل دارا بودن شیب تند اعتیاد نگرانی را در سطح شورای اجتماعی کشور و نیز ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان ایجاد کرده است که باید اقدامی جدی در این زمینه شروع شود.

مویدی عنوان کرد: آمادگی پذیرش پیشنهادها در زمینه پیشگیری از اعتیاد و نیز درمان معتادان که توانایی به سرعت عملیاتی شدن را داشته باشد، داریم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم به کیفیت مصوبات بیفزاییم، تصریح کرد: اعتیاد را فقط با فکر می‌توان کاهش داد و نیز کنترل کرد، پول و اعتبار فقط یک محرک است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطرنشان ساخت: در همه استان‌ها این جلسات با حضور استاندار برگزار می‌شود ولی به دلیل تداخل جلسات امروز استاندار خوزستان در این جلسه حضور ندارد البته ایشان در جلسه بعد از ظهر با حضور وزیر حضور دارد.