مجید رضازاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح محب از روز ۲۸ اسفند ۹۷ تا کنون در مناطق سیل زده استان‌های مازندران و گلستان اقدامات عمومی و تخصصی حمایت‌های روانی اجتماعی در جهت کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی را انجام داده است.

وی افزود: در مرحله اول طرح محب در استان‌های مازندران و گلستان، نیروهای داوطلب بومی در گام اول با مشارکت دستگاه‌های مسئول در بحران، اقدام به نیاز سنجی عمومی و گروه هدف سازمان بهزیستی کرده و بر اساس نیاز سنجی، برنامه ریزی جهت مدیریت مطلوب حادثه دیدگان صورت پذیرفت.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی تاکید کرد: در این مرحله رفع نیازهای فیزیولوژیکی نظیر مدیریت اسکان حادثه دیدگان، تأمین موادغذایی، تأمین نیازهای اولیه اجتماعی و استقرار پایگاه کودکان طرح محب از جمله فعالیت‌های اصلی بوده است.
وی افزود: لازم به ذکر است در این مرحله، بنا بر فوریت و تشخیص متخصصین و کارشناسان سلامت روان مشارکت کننده در بحران، اقدامات روانی بر حسب مورد را انجام دادند.

رضا زاده اظهار داشت: در استان گلستان استقرار تیم‌های محب در محل اسکان‌های اضطراری نظیر نمایشگاه بین المللی، سالن ورزشی محمداباد، مدرسه میثم تمار، مدرسه سوته کشی، خوابگاه فرهنگیان، مسجدصاحب الزمان می‌باشند. در این استان بالغ بر ۱۲ تیم و در استان مازندران تعداد ۲ تیم، که شامل روانشناس، مشاور و مددکار می‌باشند حمایت‌های روانی اجتماعی را بر عهده دارند.

به گفته وی، پیرو بخشنامه رئیس سازمان مبنی بر تشکیل کمیته راهبری طرح محب (مشاوره و حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت) با هدف برنامه ریزی، هماهنگی و سازماندهی اقدام هماهنگ درون بخشی و برون بخشی، مدیریت فراگیر (فنی و پشتیبانی) و تشکیل و آماده سازی تیم‌های داوطلبان طرح محب، تحلیل سریع و عمیق وضعیت مناطق با تاکید بر جامعه هدف سازمان با حضور استان‌های حادثه دیده گلستان، مازندران، فارس و لرستان با هدف ارائه گزارش، بررسی نقاط ضعف و قوت اقدامات، هماهنگی اقدامات اثر بخش روانی اجتماعی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

وی گفت: همچنین در مرحله دوم طرح محب که از روزهای آینده شروع خواهد شد، غربالگری روانشناختی، آموزش‌های عمومی و تخصصی فردی و گروهی افراد حادثه دیده با نظارت اساتید و صاحب نظران روانشناسی و مشاوره صورت می‌گیرد.