وعده‌ای که تاکنون محقق نشده و پیروز حناچی در پی انتقاد استاندار تهران از تأخیر در انجام این واگذاری از تغییر نکردن سیاست‌های شهرداری تهران در مورد این مراکز گفته و واگذاری اموال شهرداری به غیر را تنها از مسیر شورای شهر تهران عملی اعلام کرده است.
مدیرکل بهزیستی استان تهران اما در گفت‌و‌گو با «ایران» از چرایی این واگذاری‌ها به بهزیستی می‌گوید: مقرر شد مراکز بهاران در قالب تفاهمنامه به بهزیستی واگذار شود تا این سازمان از فضاهای موجود برای توانمندسازی معتادان بهبودیافته استفاده کند.
داریوش بیات‌نژاد با تأکید بر اینکه توانمند‌سازی بیماران سخت و متجاهر از اهمیت بالایی برخوردار است می‌افزاید: متأسفانه بیماران سخت و متجاهر عموماً افرادی هستند که حرفه و مهارت‌های لازم برای ادامه زندگی را نیاموخته‌اند از این‌رو پس از ترک اعتیاد و هنگام ورود به جامعه با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که مسیر بازگشت آنها به اعتیاد را هموار می‌کند.وی تصریح می‌کند: با واگذاری این مراکز به بهزیستی فضای لازم برای بازیابی معتادان فراهم می‌شود تا پس از طی مراحل ترک مواد مخدر، سم‌زدایی و کسب بهبودی بتوانیم متناسب با علایق و توانمندی‌های آنها آموزش‌های لازم در مورد حرفه‌ای خاص را در اختیارشان قرار دهیم. در چنین شرایطی با کمک تسهیلات اشتغال سازمان بهزیستی زمینه اشتغال و بازگشت موفق آنها به جامعه فراهم می‌شود.
بیات‌نژاد، مراکز بهاران را خانه‌هایی برای اجتماع‌پذیری موفق معتادان معرفی می‌کند و می‌گوید: اگر از این مراکز بدرستی استفاده شود تعداد زیادی از افراد آسیب دیده اجتماعی ساماندهی خواهند شد و زمینه اشتغال و بازگشت آنها به زندگی طبیعی و عاری از آسیب فراهم خواهد شد.مدیر کل بهزیستی استان تهران در ادامه به انتقاد استاندار به تأخیر در واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی اشاره و اضافه می‌کند: هرگونه اظهار نظر در خصوص دلیل این تأخیر برعهده مسئولان شهرداری است اما به نظر می‌رسد این تأخیر از پراکندگی تصمیم‌گیری در مراکز مختلف شهرداری نشأت می‌گیرد.
وی تأکید می‌کند: قرار نیست مالکیت این فضاها به بهزیستی واگذار شود بلکه مقرر شده طی تفاهمنامه‌ای نظارت و اداره این مراکز در مدت زمان مشخص به بهزیستی واگذار شود. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده بهزیستی از خدمات مراکزی که اجازه فعالیت در راستای ارائه خدمت به کسانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند و می‌توانند زمینه زندگی سالم را برای این قشر از جامعه فراهم کنند استفاده کند.