به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از چهارمحال و بختیاری، «فرید براتی‌سده» مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در سفر به شهرستان تازه تاسیس خانمیرزا و افتتاح ساختمان کمپ ترک اعتیاد این شهرستان، افزود: هم‌اکنون یکهزار و ۱۸۲ کمپ ترک اعتیاد در کشور فعال است که بر اساس پروتکل این سازمان باید این مراکز به پزشک، مسئول فنی و و روانشناس و مددکار مجهز شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور بر افزایش نظارت بر فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد در کشور تاکید کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۷ هزار بازدید از این مراکز انجام شده که به طور میانگین از هر مرکز حدود ۷ بازدید انجام شده است.

وی بر استانداردسازی مابقی مراکز اقامتی این سازمان تاکید کرد و گفت: به منظور نگهداری معتادان متجاهر و بی‌خانمان در سطح کشور نیز ۲۲ مرکز ماده ۱۶ فعال است.

براتی‌سده، اظهار کرد: به منظور خدمات‌رسانی به این معتادان ۶۲۰ مرکز از کمپ‌های اقامتی سطح کشور نیز از این معتادان پذیرش دارند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور کمبود اعتبار در حوزه درمان را یکی از مهمترین مشکلات سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد و گفت: درمان اعتیاد باید راحت و در دسترس عموم باشد و به طور کلی عدالت در حوزه درمان باید رعایت شود.

وی بر حمایت بیشتر از افراد معتاد کم درآمد در حوزه درمان به عنوان یکی از سیاست‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: امسال در حوزه درمان ماده ۱۶ بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و در حوزه ماده ۱۵ که درمان، کاهش آسیب و بازدارندگی ۳۴۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که از این میزان ۱۲۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.