به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اموربین الملل، در این حکم انتصاب به شرح ذیل است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر محسن روشن پژوه

با عنایت به پیشنهاد رئیس محترم مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد و نظر به مراتب تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان "معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد" منصوب می گردید.

با توجه به وظایف و ماموریت‌های محوله به سازمان بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی کشور و در همین راستا سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های اثربخش مبتنی بر شواهد علمی در پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و بازتوانی اعتیاد و نقش خطیر سازمان بهزیستی بعنوان پیشرو در عرصه طراحی و تدوین الگوهای نوین مداخلات تخصصی در این زمینه، انتظار دارم تمامی توان خویش را جهت نیل به اهداف ذیل به کار گیرید:

۱- سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی موثر در حوزه‌های مختلف کاهش تقاضای مواد اعم از پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و بازتوانی اعتیاد.

۲- اولویت‌دهی به امر پیشگیری از مصرف مواد با تاکید بر اقدامات اجتماع محور در محیط‌های مختلف شهری روستایی، آموزشی و شغلی.  

۳- ارتقاء برنامه‌های درمان، کاهش آسیب و بازتوانی اعتیاد با استفاده از شیوه‌های نوین و فناوری‌های روزآمد.

۴- دسترس‌پذیر کردن و فراهم‌آوری خدمات درمان، کاهش آسیب و بازتوانی اعتیاد در سراسر کشور.

۵- هماهنگی و تعامل مطلوب با سایر دستگاه‌های فعال در حوزه پیشگیری، کاهش آسیب و درمان اعتیاد در سطح کشور.  

۶- ارائه اطلاعات صحیح و مشاوره‌های روانشناختی به موقع و کارآمد به گروه‌های هدف از طریق خط ملی اعتیاد بعنوان یکی از راهبردهای اصلی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد مبتنی بر الگوهای کمک‌رسانی.

۷- آموزش، ارتقاء دانش و مهارت‌های فنی کارشناسان و توسعه مطالعات و پژوهش‌های بنیادی و کاربردی و بهره گیری از دانش نوین و تجارب موفق بین‌المللی.

۸- تقویت سازوکارهای حساس‌سازی، آگاه‌سازی، طراحی برنامه‌ها و کارزار رسانه‌ای با هدف ارتقاء سطح دانش آحاد جامعه، توسعه مشارکت‌های مردمی و همیاری سازمان‌های مردم نهاد.

۹- پیگیری و نظارت مستمر به فعالیت مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادین.  

توفیق روزافزون جنابعالی را در انجام وظایف محوله از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نمایم.