فرید براتی سده در گفتگو با خبرنگار مهر با با اشاره به اینکه بهزیستی آمادگی کامل برای همکاری با شهرداری در بحث پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را دارد، افزود: براساس برنامه ریزیهای انجام شده از ظرفیت، توانمندی و همچنین امکانات خوبی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی برخورداریم و می توانیم در تمامی زمینه ها با شهرداری همکاری های لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه بهزیستی در موضوعات مختلف اجتماعی بخصوص آسیبها برنامه و طرح های کارشناسی شده دارد گفت: از مسئولان شهری می خواهیم برای رسیدن به نتیجه دلخواه در بخش آسیبها مطابق با پروتکل های تخصصی بهزیستی عمل کنند و همچنین در مواردی که لازم است مجوزهای لازم را از بهزیستی دریافت کنند.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی به مراکز بهاران اشاره کرد و اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین دبیرخانه ستاد، مراکز بهاران باید مجوز فعالیت خود را از سازمان بهزیستی دریافت کنند که متاسفانه این اتفاق تاکنون رخ نداده است و مسئولان شهرداری و شورای شهر قبلی کم لطفی کرده اند.

براتی افزود: در مراکز بهاران باید براساس پروتکل درمان و بازتوانی بهبودیافتگان برای درمان معتادان عمل شود درحالیکه در این مراکز برخلاف پروتکل، افرادی که متادون مصرف می کنند پذیرفته نمی شوند و این اقدام غیرکارشناسی است.

 به گفته وی، چنانچه شهرداری در کاهش و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی هماهنگی و هم افزایی های لازم را داشته باشد شاهد اقدامات موثری دراین زمینه خواهیم بود و به طور حتم در آینده بخش از مشکلات و آسیبهای جامعه برطرف می شود.