به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ندای سرخه: علی محمد مؤیدی زاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سرخه با بیان تأثیرات زیان بار و مخرب پدیده شوم اعتیاد بر جامعه و مردم، گفت: عوامل زیادی باعث افزایش مواد مخدر است که یکی از مهترین عوامل اساسی در این زمینه عدم آگاهی از مصرف مواد مخدر و آثار سوء آن است.

وی بر لزوم آگاه سازی دانش آموزان، دانشجویان و جوانان از اثرات سوء مصرف مواد مخدر تاکید کرد و افزود: در راستای پیشگیری از افزایش معتادان و سطح مصرف در کشور و جلوگیری از آسیب های اجتماعی این معضل و ایمن سازی جوانان، باید طرح های مدون و برنامه ریزی شده جهت آموزش و فرهنگ سازی در خصوص اثرات زیان بار مصرف مواد مخدر به  این قشر ارزشمند جامعه در نظر گرفته شود.

مؤیدی زاده نقش مؤثر و بی بدیل خانواده را در آگاه سازی فرزندان و جوانان خاطر نشان و اذعان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که اکثر امور فرهنگ سازی و آگاه سازی، راههای تشخیص، راههای پیشگیری جوانان و نوجوانان را به خانواده ها واگذار کرده و توسط سازمانهای مردم نهادهای فعال در این زمینه از افزایش معتاد پیشگیری کنیم.

سرپرست فرمانداری سرخه از تشکیل  مرکز مشاوره و روانشناسی اعتیاد در سرخه خبر داد و گفت: با تصویب راه اندازی این مرکز در سرخه باید بهزیستی شهرستان با همراهی اداره کل بهزیستی  استان نسبت به استقرار این مرکز اقدام کنند .

وی گفت: جهاد کشاورزی شهرستان نیز مؤظف است با بکارگیری اکیپهای بازرسی از گلخانه ها، مراتع و باغات شهرستان از کشت و برداشت احتمالی خشخاش و شاهدانه جلوگیری کند.