عارف وهاب زاده روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان حوزه اعتیاد هر روزه از صبح تا ساعت ٢٠ پاسخگوی سوالات خانواده ها هستند و در صورت نیاز آنان به کمک بیشتر، اقدام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر خط ملی ٠٩٦٢٨ در همه استانها و شهرها و حتی همه محله ها فعال است و خانواده معتادان می توانند از مشاوره و خدمات این مراکز و مشاوران برای کمک به فرزندان معتادشان استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری مبارزه با اعتیاد گفت: این خط تلفن چند سالی است که توسط سازمان بهزیستی کشور فعال شده والبته حمایت های لازم از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام می شود.

وهاب زاده اظهارکرد: اغلب خانواده ها آشنایی لازم را در حوزه مواد مخدر ندارند و این موضوع سبب می شود تا نتوانند از فرزندان خود به موقع مراقبت کنند.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری مبارزه با اعتیاد با تاکید بر ضرورت آموزش لازم در حوزه اعتیاد به خانواده ها اعلام کرد: ٥٥ درصد خانواده ها ٥ سال بعد از آنکه فرزندانشان در دام اعتیاد گرفتار شد از موضوع خبردار می شوند بنابراین لازم است تا آموزش ویژه را دراین باره ببینند.

وی اظهار کرد: خانواده ها می توانند ازطریق مراکز مشاوره و خدمات تلفنی همه آگاهی لازم از قبیل مواد مخدر،‌ شیوه مصرف را کسب وحتی برای معرفی فرزندان معتاد خود به مراکز ترک اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، ‌در حال حاضر یک میلیون و ٣٢٥ هزار معتاد در کشور وجود دارد.