به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسین هاشمی عصر دوشنبه در پایان نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به محدودیت منابع برای اجرای این طرح افزود: هزینه نگه داری هر معتاد روزانه 100هزار ریال است که در مجموع اعتبار زیادی را طلب می کند.

وی با بیان اینکه کل بودجه تخصیص داده شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اجرای این طرح 50 میلیارد ریال است تصریح کرد: 50 میلیارد ریال دیگر نیز از سوی شهرداری و سایر نهادها برای جمع آوری معتادان متجاهر شهر تهران اختصاص داده شده است.

هاشمی یادآور شد: این مبالغ تنها 50 درصد منابع مورد نیاز اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر را تامین می کند، اما تلاش می کنیم هر طور شده این برنامه ادامه یافته و به سرانجام برسد.

* تعیین 10نقطه در استان تهران برای انتقال صنوف مزاحم

استاندار تهران با اشاره به اینکه در نشست امروز گزارش خوبی از اقدامات شرکت شهرک های صنعتی تهران و ساماندهی صنوف صنعتی ارائه شد اظهار کرد: 10نقطه در سطح استان برای انتقال این صنوف مشخص شده و این کار از اولویت های اصلی ما است.

وی خاطر نشان کرد: برای ساماندهی و انتقال صنایع مزاحم نیز حدود 12هزار هکتار زمین در شهرک های صنعتی استان تهران پیش بینی شده است.

* جذب یک میلیارد و 350میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان تهران

هاشمی با اشاره به گزارش مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهران گفت: بر اساس آمار این مرکز از ابتدای سال تا کنون یک میلیارد و 350 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مستقیم در استان تهران انجام شده که نشان دهنده تحرک مثبت در این بخش در فضای پسابرجام است.

به گفته وی سال گذشته حدود 112 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان تهران انجام شد.

استاندار تهران تاکید کرد: باید روند سرمایه گذاری خارجی تسهیل شود و به دنبال رفع مشکلات این بخش باشیم.

* طرح آمایش استان تهران تا پایان سال تکمیل می شود

استاندار تهران با تاکید براینکه اجرای طرح آمایش استان از نخستین اقداماتی بود که در اولویت قرار داشت افزود: باید به طرح آمایش به صورت منطقه ای نگریسته شود و این طرح قزوین، البرز، تهران و حتی قم را شامل می شود.

وی خاطر نشان کرد: براساس گزارش ارائه شده در نشست امروز قرار شد سازمان برنامه و بودجه استان و شرکت مشاور اجرا کننده طرح تا پایان سال آن را تکمیل و ارائه کنند.

* تغییر کابینه از اختیارات رئیس دولت است

هاشمی با تاکید براینکه تغییر اعضای کابینه در تمامی دولت ها صورت گرفته و امری طبیعی است افزود: تشخیص اعمال تغییر با رئیس جمهوری است و ایشان به این باور رسیدند که در این سه حوزه باید این تغییرات انجام شود.

هاشمی تصریح کرد: به نظر من هر سه وزیر معرفی شده از لحاظ شخصیتی، علمی، تجربی، تخصصی و مدیریتی شایستگی لازم برای کسب ریاست این وزارتخانه ها را دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با نگاه کارشناسی و مثبت به کارنامه این افراد با دادن رای اعتماد بالا، اجازه تکمیل مجدد کابینه را بدهند.