به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، سید حسین هاشمی در بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره موضوع آسیب‌های اجتماعی و برخورد با معتادان اظهار کرد: ما برای برخورد با معتادان و درمان آنها در ابتدای دولت یازدهم برای 400 نفر در شفق محل نگهداری داشتیم، که البته به لحاظ غیربهداشتی بودن تعطیل شد اما توانستیم برای 8500 نفر امکانات نگهداری و درمان فراهم آوریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای برخورد با معتادان متجاهر و نگهداری از معتادان فضای شهر نسبت به گذشته بهبود پیدا کرد اما همچنان رضایت‌بخش نیست و به طور جد نیز با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد مقابله خواهیم کرد.

استاندار تهران از تشکیل قرارگاه هماهنگی آسیب‌های اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه در این قرارگاه که با هماهنگی استانداری تهران شکل گرفته و مسئولان دستگاه‌های مختلف در آن فعالیت دارند برنامه‌های اجرایی بسیار مناسبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد انجام گرفته و تعامل بسیار خوبی میان دستگاه‌ها برقرار است.

هاشمی با بیان این که با محدودیت منابع مواجه هستیم، گفت: مسیر درستی را پیش می‌رویم اما منابع ما محدود است چرا که منابع دریافتی برای معتادان متجاهر 5 میلیارد تومان توسط ستاد و 5 میلیارد تومان نیز توسط شهرداری و سایر نهادها تامین می‌شود، اما تا مبلغ درخواستی 50 درصد کسری داریم.

وی درباره زنان معتاد متجاهر نیز عنوان کرد: جا نمایی برای 400 نفر از زنان معتادان متجاهر را در نظر گرفته‌ایم که به زودی به این محل انتقال پیدا می‌کنند و کارهای نهایی آن در حال آماده شدن است.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: تا 3 ماه قبل هیچ گونه زن معتاد متجاهری در تهران نداشتیم، اما متاسفانه اخیراً تعدادی از زنان معتاد متجاهر در سطح تهران دیده شده که برخورد و درمان با آنان را مد نظر داریم.