به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ سید حسین هاشمی ظهر امروز در حاشیه هفتمین جلسه آسیبهای اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه دستگاههای اصلی استان گزارشهای عملکرد و اقدامات خود را ارائه کردند و راهکارهای کاهش آسیبهای اجتماعی و مقابله با آنها بررسی شد.

وی افزود: برنامه‌های خوبی برای مقابله با آسیبهای اجتماعی در حال شکل‌گیری است که البته برخی دستگاههای ضعیف نیز در این رابطه تذکر گرفته‌اند و امیدواریم شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی باشیم.

استاندار تهران درباره سم‌زدایی معتادان متجاهر نیز عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت سم‌زدایی معتادان متجاهر به بیش از 11 هزار نفر رسیده در حالیکه در سه سال گذشته و ابتدای دولت این رقم به 400 نفر می‌رسید.

هاشمی تصریح کرد: افزایش ظرفیت سم‌زدایی معتادان متجاهر با ظرفیت همه دستگاهها انجام گرفته و عملکرد بسیار مناسبی را در این زمینه شاهد هستیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات ما در برخورد با اعتیاد وجود معتادان سایر استانها و شهرستانها در تهران است که مقرر شده با همکاری دادگستری این معتادان به شهرستانهای خود بازگردانده شوند.

استاندار تهران گفت: اگر بازگشت برخی از معتادان متجاهر به استانهای خود انجام بگیرد در رابطه با سم‌زدایی و نگهداری دیگر معتادان متجاهر هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

هاشمی با اشاره به گزارشهای ارائه شده در جلسه آسیبهای اجتماعی گفت: گزارشهایی در مورد زندانهای استان تهران ارائه شد همچنین شهرداری تهران نیز در رابطه با جمع‌آوری متکدیان گزارشها و راهکارهایی را مطرح کرد.

وی درباره افزایش ترافیک در استان تهران نیز عنوان کرد: بنده برای نخستین بار این موضوع را با مسئولان راهنمایی و رانندگی مطرح کردم و آنها نیز توضیحاتی را ارائه دادند اما بیش از یک هفته است که ترافیک در سطح شهر سنگین‌تر شده و امیدواریم راهکارهای عملی برای این مسئله یافت شود.