به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ این همایش با حضور دکتر "مجید رضا زاده" معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ،زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران و جمعی از مسئولان و کارشناسان حوزه سلامت روان ،صبح امروز در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در این همایش با اشاره به اهمیت و کارکرد مطلوب برنامه های اجتماع محور گفت:زمانی که دسترسی به مردم داده شود تا تصمیم گیری، طراحی و اجرای برنامه های خودشان را بر عهده بگیرند ؛از این طریق به ایجاد عدالت در بین افرادی که فرصت و دسترسی برای تصمیم گیری برای خود نداشته اند- و معمولا هم از اقشار متوسط و سطح پایین جامعه هستند – کمک می کنیم و شاید بتوان گفت بخشی از اقتصاد مقاومتی نیز همین استفاده از ظرفیت های موجود و به فعل نرسیده است.

وی با اشاره به ظرفیت نامحدود و قابل بهره برداری ابتکارات اجتماع محور گفت:توانمندی و دسترسی افراد به مقدرات خودشان موجب رشد جامعه و رسیدن به اهداف می شود و هدف ما در این طرح موضوع "سلامت روان " است که به عنوان بخش مهمی از سلامت اجتماعی و عامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی  مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر رضا زاده مشارکت اجتماعی مردم را عامل اصلی آگاه سازی و اعتماد دانست و افزود: عنصر گمشده ای که نبود آن موجب افول سرمایه اجتماعی شده است  و برای عبور از پیچ های خطرناک در موقعیت فعلی جامعه به آن نیازمند هستیم همان "اعتماد عمومی " است.

وی افزود اعتماد عمومی همان  ضرورتی است که در گذشته های نه چندان دور وجود داشت و اثرات مثبت آن  در جامعه دیده می شد اما متاسفانه در حال حاضر به دلایل متعدد، کمرنگ شده است و  از راه های افزایش این اعتماد مراجعه به مردم و بهره گیری از مشارکت آنان است.

 معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در پایان سخنانش از تمامی افرادی که در این طرح شرکت کرده اند تشکر کرد و افزود: کارشناسان این حوزه در گروه های مختلف اجتماعی دور هم جمع شده اند و برای برطرف کردن مشکلات برنامه ریزی کرده اند و این همایش برای ارائه گزارش از دستاوردهای این طرح است و نتایج آن –هر چه که باشد- حتما مبارک است زیرا تنها همین تفکر اجتماع محوری به ارتقای روان افراد ،ارتقای سلامت اجتماعی و در نهایت ارتقای کشور مدد می رساند.

گفتنی است این همایش  با ارائه 6 طرح منتخب از نقاط مختلف کشور در پنل درس آموخته و نتایج پایلوت ها  و تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد. همچنین در مدت برگزاری این همایش ؛ نمایشگاهی از پوستر های 34 پایلوت اجرا شده در این طرح  نیز جنب سالن همایش برای بازدید علاقه مندان دایر بود.