به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، جاسم جادری عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغین دینی در ایام ماه محرم و مراسمات مذهبی با هدف فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اظهارداشت: می‌توان از این فرصت برای مطرح کردن بحث آسیب‌های اجتماعی و مشکلات مواد مخدر و پیشگیری از آن بهره برد.

وی ادامه داد: آموزش‌های پیشگیری در زمینه آسیب‌های اجتماعی به خصوص مبارزه با اعتیاد در مدارس برای دانش آموزان و والدین مورد توجه قرار گیرد

استاندار هرمزگان خواستار تخصصی‌کردن سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه آموزش و پیشگیری از اعتیاد شد و اضافه‌کرد: نیاز است این سمن‌ها شناسایی و دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار و توانمند شوند تا در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد راهکار ارائه دهند.

جادری، اعتیاد را تهدیدی برای سلامت جسمی و روانی جامعه دانست و ابرازداشت: اعتیاد به مواد مخدر از نگرانی‌های عمده برای همه ملت‌ها و دولت‌ها و نسل‌های آینده است.  

وی گفت: هرمزگان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و باید از همه ظرفیت‌ها در امر مبارزه استفاده کنیم و نیاز است در زمینه پیشگیری نیز بیشتر کار کنیم و به سمت تربیت نیروی متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد برویم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح‌کرد: حاشیه‌نشینی، طلاق و بیکاری که از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند،‌ از تاثیرات وجود اعتیاد به مواد مخدر در جامعه است.

جادری با بیان اینکه بیکاری نقشی مهم و اساسی در شیوع اعتیاد دارد، تصریح‌کرد: با توسعه مهارت آموزی و ایجاد اشتغال، می‌‌توان تبعات و اثرات پدیده‌ مواد مخدر را کم کرد

وی ادامه داد: در مدارس و دانشگاه‌ها نیز باید رویکرد آموزشی و آگاهی‌‌بخشی داشت تا از این مسیر جامعه را از تبعات پدیده مواد مخدر آگاه کرد.

استاندار هرمزگان بیان‌داشت: سمن‌‌ها، روحانیون، رسانه‌‌ها و فعالان و نخبگان می‌توانند در این زمینه کمک بسیاری داشته باشند و نیاز است آگاهی‌بخشی و آموزش لازم در مبارزه با مواد مخدر را به جامعه داشته باشند.

جادری گفت: تمامی برنامه‌‌ها را باید برای کاهش آسیب‌ها به کار بگیریم و نیاز است در مبارزه با مواد مخدر رویکردها، ابتکارات و ایده‌های جدید و کاربردی داشته باشیم

وی خواستار توجه ویژه به اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر شد و بیان‌داشت: نیاز است راهکارهای عملیاتی مبارزه اجتماعی با پدیده مواد مخدر را با کار مطالعاتی به دست آوریم و اجرایی کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر هزینه‌های بسیاری به جامعه و خانواده‌ها تحمیل می‌کند، افزود: این پدیده موجب ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی می شود و نیاز است مبارزه‌ای همه جانبه داشته باشیم و آن را کنترل کنیم.