به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستیکشور در نشست خبری که امروز در ستاد مرکزی سازمان بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیا، خرید و فروش مواد مخدر است و برخورد با مافیای عرضه کننده و تولید کننده آن کار ساده ای نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار نفر از خدمات مشاوره ای خط ملی اعتیاد بهره‌مند شدند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳ هزار نفر از بهبود یافتگان به صورت موردی خدمات مورد نیاز برای توانمندی را دریافت کردند.

عباسی همچنین اضافه کرد: برای کارفرمایانی که در جهت اشتغال زایی افراد بهبودیافته در مشاغل مختلف اقدام می‌کنند، تسهیلات ویژه ارائه می‌شود و در حال حاضر نیز به ازای بکارگیری هر یک از افراد بهبودیافته از اعتیاد مبلغ ۲۰ میلیون تومان به کارفرما پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: آخرین شیوع شناسی اعتیاد در سال ۹۴ و توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر و با همکاری سازمان بهزیستی کشور انجام شد و در تمام دنیا نیز پیمایش اعتیاد هر ۵ سال یک بار صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در اواخر دی ماه سال گذشته سازمان بهزیستی یک شیوع شناسی در خصوص سایر آسیب‌های اجتماعی در کشور انجام داد و نتیجه آن طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

عباسی همچنین تصریح کرد: ۹۳۲ کودک معتاد پس از طی دوره درمان در سال ۹۶ وارد مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور شدند و تحت پوشش حمایت های لازم قرار گرفتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس قانون ما اجازه ورود به حریم خانواده‌هایی که کودک در آنها در معرض خطراتی چون اعتیاد وکودک‌آزاری است نداریم، اما در مواردی تیم‌های محله محور بهزیستی آمار کودکان فوق را به طور دقیق استخراج کرده و به دستگاه‌های مسئول در این حوزه ارائه می‌دهند.