به گزارش ایرنا، مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز در مراسم افتتاح این مرکز گفت: TC یک پروتکل درمانی برای افراد معتاد است که به شکل یک بسته کامل علاوه بر بحث سم‎زدایی نسبت به حرفه‎آموزی، توانمندسازی و ارتقای روحی و روانی معتادان اقدام می‌شود.

وی از راه اندازی مرکز Tc اجتماع درمان مدار زنان و مرکز درمان کودکان بی سرپرست که دچار اعتیاد شده اند در چند روز آینده خبر داد.
وی گفت: تلاش داریم با اقدامات مطلوب و آموزش مهارت‌های سلامت جسمانی و رفتاری محیط آرامی را برای این بیماران فراهم کرده و شرایط مطلوب جسمانی را برای این افراد ایجاد کنیم.
مدیر مرکز Tc با بیان اینکه مرکز Tc جایی برای بیمار آسیب دیده درمان شده است که برچسب اجتماعی بر سرآن سنگینی می کند ، حضور در این مراکز را اختیاری دانست و گفت: افراد با رضایت خود وارد این مراکز می شود و در این محیط است به فرد بیمار کمک می شود تا افکار، احساسات و رفتارهای منفی خود را بشناسد، آنها را کنار بگذارد و رفتارهای جدید و مناسب را جایگزین آن کند.
مهدی زعیم خاطر نشان کرد: امیدواریم با راه اندازی این مرکز آسیبهای اجتماعی را به حد کم برسانیم چرا که ادعای صفر شدن آسیب اجتماعی ادعایی واهی بوده و نشان از جهالت و یا درک نادرست از مفهوم آسیب اجتماعی دارد.
برای این پروژه در مجموع بیش از یک میلیارد و دویست میلیون ریال هزینه شده است. 
وی افزود: در واقع مرکز اجتماعی درمان مدار به بازسازی شخصیت، شرایط اجتماعی و تغییر سبک زندگی افراد کمک می کند.

معاون پیشگیری اداره بهزیستی ساوجبلاغ نیز اظهار داشت : در این مرکز اجتماع درمان مدار ، معتادین که دوره نقاهت سم زدایی در کمپ ها طی کرده اند برای یادگیری مهارت های زندگی از جمله عنوای آموزش های لازم برای خود و خانواده فراهم گردیده است. 
ایرج ندایی گفت: مرکز درمان معتادان TC (پرهیز مدار) در مساحت یک هزار و 200 مترمربع با ظرفیت 45 نفر با 22 نیرو از جمله روانشناس ، مددکار، کاردرمانگر، روان درمانگر و ... فعالیت دارد. 
ندایی مدت زمان حضور در مرکز اجتماع درمان را از 3 تا 6 ماه ذکر کرد و گفت: در این مرکز هدف طی کردن مسیر درمان بدون استفاده از دارو و تغییر سبک زندگی افراد بهبود یافته است.