رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از افزایش بی‌سابقه تماس‌ها با خط ملی اعتیاد با شیوع کرونا خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، ماریت قازاریان افزود: معمولا در فروردین ‌ماه تلفن های خط ملی اعتیاد به خاطر تعطیلات نوروزی کمتر می‌شد اما امسال نگرانی‌های ناشی از کرونا باعث شد مردم برای دسترسی به متخصص و مشاور بیش از هر زمان دیگر با ۰۹۶۲۸ تماس بگیرند.
 وی ادامه داد: یکی از سئوالات مشترک مردم درباره نحوه توجیه فرد مصرف کننده مواد در رابطه با رعایت نکات بهداشتی بود.

قازاریان ادامه داد: تردد افراد معتاد بسیار نامنظم و زیاد و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی است که این مسائل باعث می‌شود تنش هایی در خانواده به وجود بیاید و بخشی از سوالهای خانواده مربوط به این است که چطور می‌توانند یک فرد به معتاد را قانع کنند تا نکات بهداشتی را بهتر و بیشتر رعایت کند.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل افزایش استقبال از تماس با خط ملی اعتیاد در زمان قرنطینه پذیرش جدید معتادان در مراکز درمان اعتیاد بنا به پروتکل های جدید شرایط کرونا بود زیرا افراد تماس گیرنده به دنبال راهکارهایی برای دسترسی به پزشک درمانگر هستند.

قازاریان افزود: این محدودیت ها دغدغه هایی برای خانواده ها ایجاد کرده که البته وضعیت بهتر شده و شیوه نامه هایی تدوین شده که کمک می‌کند با وجود شرایط بحرانی افراد بتوانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: البته سئوالات و ابهامات دیگر مرتبط با کرونا و باورهای نادرست در این زمینه نیز از دلایل دیگر برای تماس با خط ملی اعتیاد است که ناشی از اطلاعات ضد و نقیض است که به مردم می رسد و لازم است در این زمینه از طریق منابع معتبر یعنی رسانه‌ها آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع در جامعه انجام شود.