وی گفت: شهرداری تهران مکلف شد مراکز بهاران را که برای مراقبت‌های پس از خروج معتادان، اجتماع پذیر کردن و توانمندسازی آن‌ها در نظر گرفته بود، ساماندهی کند و دو مرکز را حداکثر تا ۱۵ مرداد امسال تحویل دهد و بقیه مراکز را نیز تا اوایل شهریور در اختیار بهزیستی قرار دهد.
محسنی بندپی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای نیز مکلف شده است برای حرفه آموزی، افزایش مهارت و توانمندسازی (معتادان) که در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند، اقدام کند. 
وی گفت: البته درباره مراکز اخوان مشکلاتی مانند کمبود آب و مسائل دیگر مطرح بود که با ورود بموقع دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران و سازمان بهزیستی و فرمانداری شهرستان، مشکلات آن برطرف شد. 
استاندار تهران درباره اعطای مجوز به مراکز ماده ۱۶ نیز گفت: سازمان بهزیستی کشور نامه‌ای به بهزیستی استان نوشته است که دستگاه‌های دیگر نیز می‌توانند مجوز صادر کنند که البته ابهام دارد و بررسی می‌شود، چون براساس قانون برنامه ششم فقط دستگاه‌هایی که مشخص شده اند، مرکز صدور مجوز هستند.
 
اعتیاد، اصلی‌ترین معضل در کشور
استاندار تهران: دست‌هایی در کار است تا جوانان و نوجوانان ما را دچار معضل اعتیاد کنند
انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: اعتیاد، اصلی‌ترین معضل در کشور است و قیمت ماده مخدر شیشه از ۹۰ میلیون به ۱۵ میلیون تومان در هر کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.
وی گفت: اگر بحث‌های علمی و کارشناسی جدی صورت نگیرد و موضوع را به خوبی درک نکنیم، مشکلات، زیاد می‌شود.
محسنی بندپی افزود: به خاطر اهمیت این موضوع بود که مقام معظم رهبری در بحث آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کردند و از همه دستگاه‌ها گزارش کار خواستند.
وی گفت: کار‌ها در بحث مبارزه، مقابله و پیشگیری با همه مظاهری که وجود دارد به خوبی پیش می‌رود و زمینه ترک اعتیاد و افزایش مهارت‌های فنی حرفه‌ای معتادان نیز فراهم است.
استاندار تهران افزود: در بحث کودکان کار و خیابانی نیز کار‌ها خوب پیش می‌رود و مقرر شد که مراکز نگهداری کودکان کار و خیابان که برخی مشکلات جزئی دارد، ساماندهی شود.
محسنی بندپی گفت: در سه ماه نخست امسال ۷۲ نفر کودک به صورت فردی (به ایران) قاچاق شده اند که می‌توانند در انواع و اقسام جرایم نقش داشته باشند.
وی افزود: پیش از این ۶۰ تا ۷۰ درصد این کودکان اتباع خارجی بودند، اما اکنون به ۸۱ درصد رسیده که نگران کننده است.
محسی بندپی گفت: کودکانی که بدون خانواده هستند به کشور خود برگشت داده می‌شوند.