فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سازمان بهزیستی هنوز رقمی را برای درمان افراد مبتلا به اعتیاد از ستاد مبارزه با مواد مخدر دریافت نکرده است، گفت: این مبلغ حدود ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلون تومان  برای درمان افراد پذیرفته شده در مراکز سازمان بهزیستی بوده که هنوز در اختیار این سازمان قرار نگرفته است.

وی در ادامه توضیح داد: در واقع این مبلغ باید در خصوص معتادان متجاهری که در کمپ‌ها یا مراکز ماده ۱۶ پذیرفته شده‌اند و دارای حکم قاضی هستند، همچنین نیاز به اقدامات پزشکی، مانند عمل جراحی آپاندیس، بیماری‌های دیگر یا شکستگی دارند، به سازمان بهزیستی پرداخت می‌شد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: معمولا این معتادان به اقدامات درمانی نیاز دارند که قرار بود تا ستاد مبارزه با مواد مخدر این پول را به سازمان بهزیستی پرداخت کند که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

براتی سده با اشاره به اینکه بودجه یک میلیاردی حوزه پیشگیری نیز تاکنون از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به سازمان بهزیستی پرداخت نشده است، ادامه داد: با گذشت بیش از ۱۱ ماه از سال جاری نه پولی برای پیشگیری و نه پولی برای درمان کلینیکی این افراد به بهزیستی پرداخت نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: این بودجه با بودجه مورد نیاز برای درمان بیماران دارای زخم باز فرق دارد و سازمان بهزیستی براساس پروتکل‌ها از پذیرش معتادان دارای زخم باز در مراکز درمان اعتیاد خود معذور است.