به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، سردار علی مؤیدی امروز در حاشیه دهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد در جمع خبرنگاران درباره تحلیل جمعیتی معتادین گفت: متأسفانه اعتیاد در بین زنان و جوانان نگران کننده و آمار آنان قابل توجه است اما جمعیت کودکان معتاد خیلی قابل توجه و قابل بیان نیست.

وی افزود: حوزه درمان و بهداشت در موضوع زنان باردار و درمان آنها و ایجاد شرایط مطلوب برای به دنیا آمدن نوزادان غیرمعتاد تلاش زیادی کرده است.

مؤیدی اظهارداشت: باید تلاش خود را برای درمان زنان، جوانان و کودکان معتاد و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد چندین برابر کنیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: رویکرد جهانی در 100 سال گذشته مقابله با مواد مخدر و از 50 سال پیش تاکنون درمان بوده است ضمن اینکه رویکرد انقلاب اسلامی در آغاز نظام اسلامی رویکرد مقابله‌ای با موضوع اعتیاد بوده ولی بلافاصله توانستیم ریل خود را تغییر دهیم و هم‌اکنون اولویت اصلی‌مان پیشگیری است.

وی افزود: امروزه نگاه دولت جمهوری اسلامی ایران بر امر پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی آن است.

مؤیدی درباره بودجه پیشگیری تصریح کرد: اولین اقدام سال جاری‌ام در ستاد مبارزه با مواد مخدر افزایش بودجه بخش پیشگیری به میزان 40 تا 50 درصد بوده است.

وی در پایان گفت: پیشگیری امروز به اولویت اصلی و اول ستاد مبارزه با مواد مخدر تبدیل شده است.