در این مراسم علیرضا وحید زاده سرپرست اداره کل بهزیستی استان کرمان ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همچنین تسلیت به مناسبت شهادت  امام دهم شیعیان، با بیان اینکه جای خالی چنین مرکزی سالها در کرمان احساس می‌شد گفت: در سال‌های گذشته چند نمونه از مراکز ترک اعتیاد در حوزه بانوان  شروع به کار کردند اما به دلایل مختلف همه آن‌ها به تعطیلی گراییدند لیکن مجموعه خیریه تولدی دوباره و مسئولین آن مهروموم‌هاست که در مسئله ترک فعال هستند و امیدوارم که این تلاش و همت آن‌ها تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌ها مسائلی است که بعد از ترک برای این عزیزان اتفاق می‌افتد اظهار کرد: ما باید برای آینده این بانوان برنامه داشته باشیم که این دوستان همچنان پاک بمانند و موضوع اصلی پاک ماندن است .

وحید زاده ادامه داد: سازمان بهزیستی از چندین سال قبل تسهیلات کم‌بهره‌ای را در اختیار معتادان بهبودیافته قرار می‌دهد و طبق ضوابط برای افرادی که از پاک بودن و بهبودی‌شان مدت یک سال بگذرد این تسهیلات کم‌بهره تعلق خواهد گرفت.

دکتر وحید زاده  با تأکید بر اینکه برای بهبودیافتگان حمایت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تعلق خواهد گرفت، تصریح کرد: دوره درمان در کمپ‌ها تعریف‌شده  است و بنا به استانداردهای جهانی مددجویان دوره سم‌زدایی را در این مراکز طی می‌نمایند و پس‌ازآن مددجویان می‌توانند از ارائه خدمات مختلف ازجمله خدمات خانه‌های بین‌راهی بهره ببرند و اگر دوستانی خواسته‌شان پاک شدن و پاک ماندن است ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این خواسته تحقق پیدا کند.

وی با تبیین و اشاره به نقش مددکار در انجام تحقق این مهم خاطرنشان کرد:قطعاً نقش مددکار در این حوزه بسیار پررنگ است و حلقه ارتباطی ما با دوستان مددکاران هستند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان کرمان در مورد مسائلی که گریبان گیر بانوان مراجعه‌کننده به کمپ‌ها هست ازجمله مسائل حقوقی ، دندانپزشکی، نگهداری فرزندان مادران در دوره ترک و... گفت: بسیاری از این موارد به علت اینکه ایجاد کمپ‌ها برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد، برای ما تازه است و راهکار سیستماتیک برای آن وجود ندارد اما قطعاً تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با هم‌افزایی و کمک گرفتن از دیگر نهادها و سازمان‌ها این مشکلات را برطرف نماییم .

وی تصریح کرد: در خصوص درمان بچه‌هایی که به معضل اعتیاد دچار شده‌اند، دانشگاه علوم‌پزشکی ورود خواهد کرد اما در بحث نگهداری فرزندان این افراد اگر دستگاه قضا خانواده را غیر مؤثر تشخیص دهد بنا به دستور قاضی برای آن فرزند خانواده پیدا می‌شود اما اگر مادری برای پاک شدن و حفظ فرزند به دنبال پاکی خود است حتماً راهکاری ارائه خواهد شد.

در ادامه دکتر خسرو ملک شاهی معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران موسسه خیریه تولدی دوباره گفت: باید از فعالیت این‌چنین مؤسساتی که بدون هیچ چشم‌داشتی در حوزه درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی پا پیش گذاشته‌اند قدردانی و تشکر نمود.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه ظرفیت این مرکز سی نفر می‌باشد و ما به دنبال فضای فیزیکی مناسبی برای افزایش ظرفیت هستیم افزود: این مجموعه تنها مرکز بانوان کشور است و برای همین به دنبال توسعه آن هستیم اگرچه در روزهای آینده افتتاحیه مرکز دوم از این نوع را نیز خواهیم داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تلاش‌ها و همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: امیدوارم باهمت همه دوستان و همکاران بتوانیم بعد از خروج این دوستان از مراکز ترک اعتیاد حمایت‌های لازم را از آن‌ها داشته باشیم.

سید عطا اولیا مدیرعامل مجموعه خیریه تولدی دوباره نیز در این مراسم  گفت: از سال ۱۳۸۷ فعالیت در حوزه مراکز کاهش آسیب و پیشگیری از اعتیاد را در استان شروع کردیم.

وی با اشاره به اینکه روش درمان در این مراکز پرهیز مداری و ایمان مداری است، تصریح کرد: تاکنون ۳۵ مرکز اقامتی در استان کرمان راه‌اندازی شده است که این اولین مرکز اقامتی ویژه بانوان است.

مدیرعامل مجموعه خیریه تولدی دوباره  خاطرنشان کرد: پس از بررسی و میزان توان و مصرف، افراد پذیرش می‌شوند و در این مرکز استفاده از دارو نداریم و قطعاً پیگیری لازم پس از خروج مددجویان خصوصاً در بحث اشتغال  را با توجه حمایت‌هایی که انجام شده است در دستور کار داریم.

گفتنی است در پایان مددجویان این مرکز با بیان مشکلات و دغدغه‌های پیش رو با مسئولین گفت‌وگو و خواستار ارائه راهکارهای متناسب با مشکلات بانوان بهبودیافته شدند.