" علی مویدی " قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در مراسم آیین تودیع و معارفه دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهار داشت :بحث اعتیاد در دنیا بعنوان یک سونامی و تهدید جهانی محسوب می شود و هیچ نقطه و جزیره ای از این بلای خانه مان سوز در امان نیست.

وی افزود :300 میلیون نفر در دنیا مبتلا به اعتیاد و مواد مخدر هستند و کانون تولید مواد مخدر کشور افغانستان و در نزدیکی ایران است و این نزدیکی مشکلات کشورمان را بیش از پیش کرده است .

مویدی در ادامه به اثرات سوء روان گردانها اشاره کرد و افزود : روان گردانها که در سالهای اخیر رواج بیشتری پیدا کرده است مشکلات را پیچیده تر کرده است .

علی مویدی گفت : مبارزه با مواد مخدر امروز بعنوان یک اولویت در دستور کار جمهوری اسلامی قرار گرفته است .

موبدی به وضعیت مطلوب استان قزوین در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره و اذعان داشت :موقعیت استان قزوین به لحاظ صنعتی بودن و شرایط جغرافیایی تهدیدهای خاصی را متوجه این استان کرده است .

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد :آمار اعتیاد در کشور 2.65 درصد مي باشد در حالی که این آمار در استان به 1.95 درصد رسیده است که این آمار نشان دهنده این است که استان قزوین نسبت به سایر استانها از آلودگی به مواد مخدر و اعتیاد کمتری برخوردار است .

مویدی بازدارنگی و پیشگیری را تنها راه عملی مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت : در جهت کاهش اثرات سوء اعتیاد پیشگیری کردن بهتر است و تمرکز روی پیشگیری از طریق خانواده،مدرسه و جامعه خواهد بود .

وی از اقدامات استاندار قزوین تشکر و قدردانی کرد و بیان کرد : تمرکز بر روی پیشگیری ،درمان و اشتغالزایی در استان قزوین در کشور بی نظیر بوده و در نظر داریم برنامه های این استان را بعنوان مدلی برای کشور ارائه دهیم .

سردار مویدی گفت : مواد مخدر از طریق مقابله در کف خیابان و از طریق نیروی انتظامی غیر ممکن است زیرا مبارزه با مواد مخدر یک علم است و باید به صورت علمی با آن برخورد شود.

در پایان مختار کرمی دبیر اسبق ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گزارشی از عملکرد این ستاد ارائه داد و گفت :در استان 115 مرکز MMT ،22 مرکز میان مدت و کمپ ترک اعتیاد وجود دارد که3800 نفر تحت پوشش این کمپ ها قرار دارند در این میان 350 نفر را بانوان و بقیه را مردها تشکیل می دهند.

وی افزود : در 5 ماهه اول سال 95 حدود 70 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر را در استان شاهد بودیم و 80 هزار نفر تحت پوشش برنامه های پیشگیرانه قرار دارند و همچنین برنامه معرفی معتادان پس از بهبودی به کارآفرینان در دستور کار قرار دارد.

در این مراسم که فریدون همتی استاندار قزوین،ایوب رحیمی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار و تعدادی از فرمانداران و مدیران دستگاههای استان حضور داشتند از تلاش ها و فعالیت های مختار کرمی تقدیر و اردشیر صفا پور بعنوان دبیر جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر معرفی شد.