به گزارش خبرنگار مهر، محسن روشن پژوه در نشست خبری امروز سه شنبه در خصوص بیمه اعتیاد گفت: دستورالعمل بیمه اعتیاد به پیشنهاد بهزیستی در حال بازبینی است و تاکنون این دستورالعمل برای مراکز دولتی، سرپایی و متادون درمانی تصویب شده بود که با رایزنی های صورت گرفته، الگوها در حال تغییر است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل قبلی، الگوی درمان سرپایی با اولویت کودکان و زنان اجرا و بودجه به آن تخصیص یافته بود و بر این اساس ۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه اعتیاد قرار گرفتند، اما در سال جدید قرار است این دستورالعمل بازبینی شود و افرادی که نیازمندی بیشتری دارند و کم بضاعت ها و همچنین معتادان تحت پوشش مراکز اقامتی بهزیستی بتوانند از این بیمه برخوردار شوند.

روشن پژوه ادامه داد: یکی از اصول موفقیت در درمان خدمات بیمه ای این است که بهبود اولیه ادامه پیدا کند و این نکات را در تدوین و اصلاح آیین نامه در نظر گرفته ایم.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی تصریح کرد: پروتکل تداوم بهبود، جامعه پذیری و توانمندسازی معتادان بعد از بهبود از مراکز بازپروری تدوین شده که به صورت پایلوت نیز اجرایی شده است و پس از خروج افرادی که نیاز به سرپناه دارند، به خانه های بین راهی ارجاع داده می شوند.

وی در مورد اعتباری که قرار بود برای درمان کودکان و نوجوانان معتاد در مراکز تخصیص داده شود، گفت: از سه مرجع قرار بود این اعتبار تخصیص داده شود، بهزیستی و ستاد مواد مخدر کمک کرد و شاید از حوزه معاونت رفاهی این کمک ها انجام نشده باشد.