به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان يزد؛ اين كارگاه با حضور دكتر براتي مديركل دفتر پيشگيري از اعتياد سازمان بهزيستي كشور و تعداد 25 نفر از كارفرمايان جامعه كارگري استان و 20 نفر از مربيان پيشگيري منطقه جنوب شرق كشور كه شامل استانهاي سيستان و بلوچستان،كرمان ،هرمزگان و يزد مي باشد به مدت دو روز در محل اداره كل تعاون ،كار و رفاه اجتماعي استان برگزار شد.

هدف از برگزاري آن توجيه كارفرمايان و مربيان در راستاي پياده سازي طرح كاربست ملي پيشگيري از اعتياد در جامعه كارگري استان بود.

دكتر براتي اظهار داشت: پيمايش شيوع شناسي اعتياد در جامعه كار و توليد در سال 93 نشان داد كه از 13000 نمونه مورد بررسي در كل كشور 21 درصد نمونه ها تست مثبت اعتياد داشته اند و در حالت واقع بينانه شيوع اعتياد 6/23 درصد است.

وي افزود: شواهد علمي كافي براي مداخلات پيشگيري در محيط كار وجود دارد كه تاكنون به صورت هدفمند از اين برنامه ها استفاده نشده كه برخي از اين برنامه ها از جمله برنامه ارتقاي سلامت در محيط هاي كاري جامع و يكپارچه است كه بايد با هدف گذاري و با برنامه ريزي هدفمند به اهداف متعالي برسيم.

وي هدف راهبردي از اجراي اين طرح را كاهش 25 درصدي شيوع اعتياد تا 5 سال آينده در جامعه كار و توليد نسبت به سال پايه عنوان كرد و افزود: استقرار برش استاني طرح مذكور هدف اين برنامه در سال جاري است و با توجه به نياز مبرم جامعه كارگري و صنعتي استان به آموزش مهارت زندگي و افزايش عوامل محافظ و كاهش عوامل خطر برنامه بايد با حساسيت و دغدغه كافي دنبال گردد.

براتي خاطر نشان كرد: انتظار مي رود طي سال جاري دانش ،نگرش و مهارت كارفرمايان،كارگران و متوليان مربوطه در خصوص اصول و فنون پيشگيري از اعتياد افزايش پيدا كرده و نيز تعداد افراد تحت مراقبت خدمات ترك اعتياد و افراد در معرض خطر كه خدمات مشاوره اي مي گيرند افزايش يابد.