به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اردبيل، ‏ سروري دبير شورا گفت: در راستاي اجتماعي كردن ‏امر مبارزه با مواد مخدر، پيشگيري اوليه از اعتياد به كمك و همراهي شماها نيازمنديم. بهترين ‏كمك شما به تلاشهاي دولت در اجتماعي كردن مبارزه، عدم مداخلات عطاريها درچرخه درمان ‏معتادين است.

وي ضمن حمايت از شغل شريف عطاري كه با صداقت و امانت داري به حرفه خود با ‏صلاحيت لازم و با مجوزهاي قانوني مشغول هستند، گفت: شايد باشند افراد سودجويي كه با سوء ‏استفاده از خوشنامي عطاران، بدون داشتن صلاحيت و مجوز قانوني مبادرت به ارائه شربت ‏متادون و قرص هاي روان گردان به معتادين نمايند. كه درخواست ما از اتاق اصناف و اتحاديه ‏مربوطه مراقبت و نظارت بيشتر به اين مراكز غيرقانوني است.

در ادامه اين همايش دادستان اردبيل با بيان، بايدها و نبايدهاي قانوني در اين حوزه به آن ‏دسته از عطاري‌ها كه خارج از چهارچوب حرفه خود عمل مي كنند هشدار جدي داد.

همچنين در اين هفته يك مركز بهبودي اقامتي ميان مدت در شهرستان بيله سوار استان اردبيل راه اندازي شد كه دبير ‏شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اردبيل در مراسم آغاز به كار اين مركز گفت: اين ‏اقدام از مصوبات شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان با حضور وزير كشور و ‏دبير كل ستاد بوده است كه امروز با پيگيري هاي دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد ‏مخدر استان و همت فرماندار محترم شهرستان بيله سوار راه اندازي مي شود.

وي افزود: اين ‏مركز مي‌تواند علاوه بر معتادين خود معرف شهرستان بيله سوار به داوطلبان براي ترك اعتياد ، ‏شهرستان هاي همجوار نيز سرويس ارايه دهد.