به گزارش ایسنا، محسن روشن پژوه در خصوص برگزاری کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد در شهریورماه سال جاری گفت:‌ بی تردید کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد بزرگترین رویداد علمی کشور و از جمله بزرگترین رویدادهای علمی در منطقه است که طی یک دهه گذشته علاوه بر جذب مشارکت جمع کثیری از مسئولان، دست‌اندرکاران، ارائه دهنگان خدمت و فعالان حوزه کنترل و کاهش اعتیاد و حتی عموم مردم را نیز به خود جلب کرده است.

وی در ادامه به برگزاری این همایش در شهریورماه سال 95 اشاره کرد و افزود:‌ در دهمین دوره برگزاری این کنگره در شهریورماه سال 95 شاهد حضور پرشور حدود 2500 نفر از متخصصان، درمانگران، پژوهشگران و کارشناسان این حوزه و همچنین یازده سخنران مدعو از کشورهای آمریکایی و اروپایی و همکاری گسترده نهادهای داخلی و بین‌المللی،‌ دستگاه‌های دولتی، سازمانهای مردم‌نهاد و بخش خصوصی بودیم.

به گفت معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور «یازدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد» از 22 تا 24 شهریور 96 توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان بهزیستی کشور با مشارکت تمامی کنشگران و ذی مدخلان حوزه‌های مرتبط در سطح ملی و بین‌المللی به همراه پنلهای تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و ... در موضوعات مختلف از جمله علوم پایه، بالینی،‌ انسانی، اجتماعی،‌ حقوق و ... در مرکز همایش های بین‌المللی رازی تهران، برگزار خواهد شد.

روشن پژوه همچنین با اشاره به  همزمانی برگزاری یازدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد با آغازین سال دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و برنامه ششم توسعه، بر ضرورت پرداختن به اعتیاد به عنوان یکی از اولویت های اصلی سلامت و آسیب های اجتماعی کشور تاکید کرد و گفت:  با توجه به لزوم ایجاد بستری مناسب برای گفتمانی سازنده و تعامل بیشتر اندیشمندان در گروه های مختلف و ارتباط موثر آنان با تصمیم گیرندگان، تسهیل و تقویت تبدیل نتایج طرحهای علمی به کاربردهای عملی و در واقع ورود نتایج پژوهش ها از درون گزارش های کتابخوانی به بستر جامعه و اتخاذ تدابیر آینده نگرانه، «گفتمان اجتماعی، ترجمان دانش و جهت گیری‌های آینده »‌ به عنوان محور اصلی کنگره در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود:‌ این کنگره فرصت مقتنمی خواهد بود تا صاحب نظران، پژوهشگران و سیاست مداران و دست‌اندرکاران در فضای کاملا علمی نقطه نظرات ارزشمند و تجربیات گرانقدر خود را در موضوعات مختلف به اشتراک گذاشته و در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد مشارکت کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: پنل‌های طراحی شده و فهرست داوران پیشنهادی این کنگره طبق شیوه مربوط پس از تصویب در کمیته فنی در برنامه نهایی کنگره گنجانیده و در کلیه مستندات و اخبار منتشره منعکس خواهد شد.