به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، فرید براتی صبح امروز در آئین افتتاح سومین مرکز اجتماع درمان‌مدار در استان البرز اظهار داشت: برای اجرای تکالیف برنامه ششم و طرح تقسیم کار ملی که برعهده سازمان بهزیستی قرار گرفته طرح‌های ویژه‌ای داریم.

وی افزود: در این زمینه باید طیف وسیعی از خدمات برای همه آسیب‌دیدگان از جمله معتادان فراهم شود که این مهم مورد تاکید دولت نیز قرار گرفته و شرایط آن را فراهم ساخته است.

براتی با اشاره به اینکه دراین مراکز جامعه هدف بهزیستی بصورت جمعی از یکدیگر مسائلی را آموزش می‌دهند، گفت: در این مراکز نظارت متخصصان و کارشناسان اجتماعی نیز برای تغییر شخصیت و رفتار افراد وجود دارد.

وی اضافه کرد: این مراکز با همراهی تشکل‌های غیر‌دولتی و بخش خصوصی راه‌اندازی شده و بازدهی بسیاری را در زمینه کاهش معضل اجتماعی اعتیاد دارد. اصلی‌ترین سیاست دولت روی بحث پیشگیری است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های قابل توجهی شده، تا جایی که در مدارس، دانشگاه‌ها، محیط‌های کار، مناطق شهری و روستایی این سیاست با اجرای طرح‌های آموزشی پیش می‌رود.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در تلاش هستیم مراکز اجتماع درمان مدار را در سایر استان‌های کشور در یک برنامه‌ریزی منسجم راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در این مراسم گفت: سومین مرکز اجتماع درمان مدار در البرز مختص مردان بوده و اکنون دو مرکز ویژه مردان و یک مرکز زنان راه‌اندازی شده است.

داریوش بیات‌نژاد افزود: رویکرد این مراکز تخصصی و حرفه‌ای است و به‌صورت تیمی در درمان روان‌‌پزشکی معتادان کار می‌شود.

وی ادامه داد: با مشاوره حقوقی، روانشناسی بالینی، مددکاری اجتماعی به شیوه‌های علمی تلاش می‌شود زمینه ترک و بهبودی سریع معتادان فراهم شود تا کمترین بازگشت به اعتیاد را داشته باشیم.