به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، انوشیروان محسنی‎بند‎پی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، امروز (20 اردیبهشت) در آیین راه‎اندازی مرکز ترک اعتیاد تی سی در جمع خبرنگاران گفت: تی سی یک پروتوکل درمانی برای افراد معتاد است که به صورت یک بسته کامل کار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر بحث سم ‎زدایی نسبت به توانمدسازی و ارتقا روحی و روان این افراد کار می‎شود، افزود: یکی از اثر بخشی‎ترین راه درمان همین راه اجتماعی محور است.

محسنی بندپی با بیان اینکه این طرح مدتی متوقف شده بود، اظهار داشت: گسترش مراکز ترک اعتیاد تی سی از سیاست وزارت بهداشت و بهزیستی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته امروز در مرکز استان شاهد راه اندازی یک مرکزترک اعتیاد تی سی برای افراد آسیب دیده از اعتیاد هستیم که می‎طلبد اثر بخشی کار با راندمان بالایی برخوردار باشد.

مدیر بهزیستی کشور با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای سازمان بهزیستی گسترش درمان است، گفت: اثر بخشی مرکز ترک اعتیاد تی سی نسبت به سایر روش ها از راندمان بالاتری برخوردار است که اگر در مرکز راندمان 15 درصد داشته باشیم در تی سی سه برابر افزایش پیدا می کند.

وی افزود: این مرکز با همت بخش خصوصی در استان راه اندازی شده است.

محسنی بندپی اظهار داشت: تا کنون بالغ بر 25 مرکز مشغول به فعالیت هستند که سعی داریم  تا شهریور سال جاری این مرکز در همه مراکز استان‎ها راه‎ اندازی شود.