دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر يزد؛ ترويج شيوه‌هاي زندگي سالم، پيشگيري از رفتارهاي پُرخطر و افزايش آگاهي دانش آموزان را گامي موثر در تحقق برنامه‌هاي پيشگيري از اعتياد خواند.

به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان يزد؛ سيد مصطفي كرباسي در گفتگو با راديو يزد گفت: خوشبختانه در دولت تدبير و اميد رویکردها و نگرش‌ها نسبت به آسيب هاي اجتماعي تغیير کرده و ما تمام تلاشمان این است که این حساسیت را به افراد جامعه منتقل کنیم. وي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در حوزه كنترل و مهار آسيب‌هاي اجتماعي به خصوص معضل اعتياد به مواد مخدر اظهار داشت: امروزه یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین آسیب‌های اجتماعی در گستره‌ی سیاسی و اجتماعی بحث مواد مخدر و روانگردان‌هاست و ما هر روزه و هر ساله با رنگین کمانی از مواد مخدر سنتی و صنعتی روبه رو هستیم و اگر نگاه کنیم می‌بینیم هر جا جرمی اتفاق می‌افتد یک سوی آن مواد مخدر است.

دبير شورا افزود: ترويج شيوه‌هاي زندگي سالم و پيشگيري از رفتارهاي پُرخطر به منظور شناسايي، كشف، پرورش، رشد و شكوفايي استعدادهاي هنري و افزايش مهارت و سطح آگاهي دانش‌آموزان مهم‌ترين هدف‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر است كه مي‌بايست بيش از پيش به آنها توجه شود تا شاهد كاهش معضلات ناشي از پديده شوم مواد مخدر در سطح جامعه باشيم.

 كرباسي با اشاره به همايش "قليان ها را گلدان كنيم" كه در سالن شهداي معلم شهر يزد برگزار شد، اظهار داشت: يكي از مصاديق اجتماعي شدن امر مبارزه با مواد مخدر استفاده حداكثري ظرفيت هاي مردمي جهت فرهنگ سازي پيشگيري از اعتياد مي باشد كه معتقديم موسسات غيردولتي با برگزاري برنامه هاي مختلف فرهنگي، هنري و ورزشي نقش بسزايي در اين امر خواهند داشت.

وي؛ نوجوانان و جوانان را از گروه‌هاي در معرض خطر در جامعه عنوان و خاطر نشان كرد: آموزش مهارت‌هاي زندگي و توسعه فضاهاي ورزشي و فرهنگي و پركردن اوقات فراغت از طريق فعاليت هاي هنري،ورزشي و آموزشي به منظور ارتقاء روحيه نشاط و شادابي در جامعه از مواردي است كه مي‌بايست توسط دستگاه‌هاي فرهنگي و اجتماعي مرتبط، تشكل‌هاي غيردولتي و نيز اصناف مرتبط در جامعه تحقق يابد. وي در پايان ضمن قدرداني از مجموعه صدا و سيما به خصوص حوزه راديو گفت: نقش صدا و سيما در حوزه اعتياد و مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي غيرقابل انكار است و لازم است صدا و سيما با آگاه‌سازي و اطلاع‌رساني كافي سبب مصون سازي آحاد جامعه از گرفتار شدن در دام آسيب هاي اجتماعي به خصوص معضل خانمان سوز اعتياد باشد.