به گزارش خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، فرید براتی سده در نشست خبری گفت: رویکرد جدیدی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته‌ایم که به نوعی در تقسیم کار ملی به دنبال کاهش طلاق هستیم؛ چراکه این موضوع به بهزیستی سپرده شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در قالب کمیته تخصصی و کلینیک‌های مددکاری و مشاوره بتوانیم در بحث طلاق پیشگیری، کاهش و تثبیت را به سرانجام برسانیم.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در رابطه با بحث مراکز ماده 16 معتادان گفت:‌ قرار شده کمیته کشوری در این زمینه تشکیل شود تا در آن گروه نظارتی تخصصی بر کار ورود کرده تا از این طریق آمار ورودی‌های معتادان به این مراکز کم کنیم.

براتی گفت: در بحث سلامت اجتماعی این آمادگی را داریم که در مشاوره با نظام روانشناسی تعامل لازم را داشته باشمی و در صدور مجوز برای مراکز روانشناسی که به بهزیستی محول شده امیدوارم تعاملات خوبی داشته باشیم.

وی در مورد پیشگیری از معلولیت‌ها نیز گفت: غربالگری شنوایی مخصوصاً برای کودکان 3 تا 5سال به وظایف ما اضافه شده و قرار است غربالگری بینایی طبق برنامه ششم توسعه از 72 درصد به 85 درصد پوشش آن را برسانیم.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: در رابطه با مشاوره‌های ژنتیکی نیز با وزارت بهداشت قرار است آیین‌نامه‌ای به طور جداگانه نوشته و پس از تجمیع آن قرار است به هیأت دولت رفته تا تصویب و ابلاغ شود.