به گزارش روابط عمومی شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قم، سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورا که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان زلزله اخیر و نیز تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول، با بیان اهمیت موضوع پیشگیری در مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: تقویت مباحث پیشگیرانه در کاهش هزینه ها و اخذ نتایج بهتر نقشی بسزا دارد. وي با بیان لزوم ارائه نظرات مختلف در جلسات و بیان دیدگاه‌ها از سوی اعضای جلسه در مباحث مطرح شده، ادامه داد: نظرات کارشناسی در جلسات می تواند مسئولان را در انجام وظایف کمک کند.

استاندار با اشاره به اهمیت شناخت قانون و تفکیک وظایف ذاتی دستگاه‌ها در موضوعات مختلف، اضافه کرد: در موضوع مبارزه با مواد مخدر برای تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌ها و سازمان‌ها با یکدیگر، باید ساختارهای همکاری بر اساس قانون مشخص و در کنار آن همکاری همه جانبه صورت گیرد تا بتوانیم شاهد حصول بهترین نتایج باشیم. صادقي با اشاره به تلاش‌های نیروی انتظامی در پیگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در استان، افزود: با فعالیت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در شناسایی بخش های مختلف به لحاظ قانونی و منطقی و با در نظر گرفتن مصالح ملی در کنار همکاری دستگاه‌های ذیربط می توانیم در توسعه امنیت و پایداری آرامش در استان گام برداریم.

وي همچنین با اشاره به جایگاه استان در شاهراه مواصلاتی کشور، ادامه داد:در تخصیص اعتبارات برای مبارزه با مواد مخدر، باید جایگاه قم در نظر گرفته شود و این اعتبارات دراختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد تا بتوان تصمیماتی موثر اتخاذ كرد.

استاندار در پایان با اشاره به دستور وزیر کشور مبنی بر اجرای همایش های پیاده روی خانوادگی، اظهار کرد: برای افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیب ها، برگزاری چنین همایش هایی نقشی موثر دارد که برای این امر برنامه ریزی لازم صورت گیرد. لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه گزارشی از کشفیات اخیر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و اداره کل اطلاعات و طرح دستور وزیر محترم کشور پیرامون نشاط اجتماعی و برگزاری همایش پیاده روی ارائه شد.