به‌ گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه‌ با مواد مخدر استان کردستان، سلیم کریمی در برنامه‌ای که‌ ویژه‌ی سالمندان توسط یک گروه‌ تئاتر برگزار شد، گفت: با توجه‌ به‌ وضعیت حال حاضر جامعه‌ و دور شدن اعضای خانواده‌ها از هم لازم است که‌ نسبت به‌ تقویت ارتباط و بنيان خانواده‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد تا بتوان عملکرد موثری را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته‌ باشیم.

وي بیان داشت: برگزاری چنین برنامه‌هایی که‌ توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌هاي هنري در استان برگزار می‌شود، نشان‌دهنده‌ این موضوع است که‌ می‌توان با فعالیت‌های بیشتر و اجرای برنامه‌های پر محتوا نسبت به‌ آموزش‌های همگانی اقدام كرد.

دبیر شورا خاطر نشان كرد: در گذشته‌ مکانی به‌ نام سالمندان وجود نداشت و خانواده‌ها در بدترین شرایط همدیگر را حمایت می‌کردند و مانند یک سد محکم در مقابل مشکلات مقاومت می کردند که‌ این عاملی موثر در برابر آسیب های اجتماعی بود.

کریمی افزود: سالمندان میراث و خاطرات گذشتگانمان و چراغ راه آیندگان هستند و استفاده از تجربيات اين عزيزان می تواند یک پتانسیل و ظرفیت در راستای برنامه‌های پیشگیرانه‌ باشد.

وي اظهار اميدواري كرد كه در آينده روند رو به رشد آسيب هاي اجتماعي كاهش يابد و جامعه به سمت و سويي در حركت باشد كه شاهد مكاني خالي از پدربزرگان و مادر بزرگان جامعه در مركزي بنام سالمندان باشيم.