به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبي؛ محمد بيرجندي در كارگاه آموزشي برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت راهبردی پایدار در سازمان‌های مردم نهاد فعال در کنترل کاهش تقاضاي مواد مخدر و روانگردان كه در مجتمع فرهنگيان استان خراسان جنوبي برگزار شد، با اشاره به سياست‌هاي ستاد در رويكرد اجتماعي شدن مبارزه و بسترسازي جهت بهره‌گيري حداکثري از ظرفيت‌هاي مردمي و غير دولتي گفت: توانمندسازي و آموزش سازمان‌هاي مردم نهاد يکي از مهمترين ابزارهاي تحقق اين رويکرد به شمار مي رود.

وي افزود: اهميت رويکرد مداخله محور و برون سپاري امور، به دنبال جذب حداکثري جذب مشارکت سمن ها در کارگاه‌هاي استاني، افزايش تعاملات، بهره‌مندي از تجارب و پتانسيل علمي مناطق و استان هاي کشور، از جمله اهداف برگزاري اين كارگاه آموزشي می‌باشد.

همچنين محمد زندي، دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در اين كارگاه اظهار داشت: امروزه مبارزه با مواد مخدر در توان یک ارگان و سازمان نمی باشد و باید از توان و ظرفیت سازمانهای مردم نهاد غیر دولتی و احاد مردم کمک گرفت.

وی بیان كرد: امید است با برگزاری این کارگاه‌ها، نمایندگان سمن‌های فعال استان‌ها حضور یافته تا بتوان در عرصه مبارزه با مواد مخدر قدم نو و جدیدی برداشته شود و جامعه ای عاری از مواد مخدر داشته باشیم و هیچ خانواده ای درگیر این پدیده شوم اعتیاد نشود.

در ادامه حجه الاسلام و المسلمين وحداني نيا، مديرکل پيشگيري از وقوع جرم دادستاني استان با اشاره به نقش مردم و تشکل‌هاي اجتماعي در جلوگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و وقوع جرم بر جايگاه تاريخي نهادهاي مردمي در صحنه‌هاي مختلف انقلاب اسلامي به خصوص 8 سال دفاع مقدس تاکيد كرد.

گفتني است در اين كارگاه مباحثي همچون مشارکت، شبکه‌سازی، ترویج‌گری و بازاریابی اجتماعی، مدیریت پروژه و فرآیندهای کاری مهمترين سرفصل‌هاي اين کارگاه را تشکيل مي‌داد که توسط اساتيد دانشگاه‌هاي بيرجند ، دانشگاه آزاد اسلامي و پيام نور ارائه شد.