به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد ستاری عصر امروز در کارگاه آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه کارشناسان استان اردبیل اظهار داشت: سیستم آموزشی باید به صورت عملی وارد شوند و کارشناسانی تربیت کنند که مهارت‌های لازم را در دانشگاه کسب کنند.

وی با بیان اینکه بحث آموزش و تربیت کادر مربیگری پیشگیری از اعتیاد کار ویژه ای است، افزود: هر چه نیروهای درگیر کار متخصص‌تر باشند به همان اندازه تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه هدف خواهند داشت و می‌توانیم در اهداف مربوط به پیشگیری از اعتیاد موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم.

ستاری بیان کرد: در آسیب های اجتماعی نباید تنها به صورت تک بعدی نگاه کرد چرا که عوامل مختلف فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و محیطی در اعتیاد به هم پیوسته هستند بنابراین باید در این مورد همه ابعاد را در نظر گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در بحث پیشگیری از اعتیاد نیازمند تدوین یک مدل هستیم و دانشگاهیان باید با استفاده از علم و تجربه خود اقدام به تدوین مدل عملی در این زمینه کنند تا بتوانیم از میزان آسیب‌های ناشی از اعتیاد و مواد مخدر در جامعه کاهش دهیم.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز در این کارگاه گفت: برای توفیق در امر آگاه‌سازی و مصون‌سازی جامعه از آسیب‌های مواد مخدر باید فوت و فن پیشگیری از اعتیاد را بدانیم که این مقوله نیازمند مجموعه‌ای استاندارد است.

بهنام بهشتی با اشاره به اینکه باید بر‌اساس تناسب مخاطب، جنس و نوع مخاطب در زمینه پیشگیری از اعتیاد برنامه‌ریزی کرد، افزود: انتظار می‌رود که افراد مطالبی را که می‌آموزند به دیگران انتقال دهند و در این محور نباید محله، منزل، مدرسه و مسجد را فراموش کنند.

وی با تاکید بر اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در امر مقابله با مواد مخدر و اعتیاد در استان اظهار کرد: در زمینه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر روش پلیسی جواب نمی‌دهد و باید نقش مردم را در این مورد پررنگ کرد.