به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، تقی نصیری امشب در شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار کرد: اعتیاد معضلی است،که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی آن قابل مشاهده نیست ولی هزینه‌های بسیاری بر جامعه تحمیل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در راستای مبارزه با معضل اعتیاد اقدامات متعددی را انجام می‌دهد، تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به انجام پژوهش‌های لازم در زمینه علل گرایش افراد به مواد مخدر اضافه کرد: بر همین اساس طبق برنامه و به منظور حمایت از پژوهشگران در این بخش مبلغ ٢٠ میلیون ریال به پایان‌‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد و ٤٠ میلیون ریال نیز به پایان‌نامه‌های دوره دکترا کمک می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این میزان کمک هزینه در صورتی به دانشجویان پرداخت می‌شود که طرح آن توسط شورای مواد مخدر تعیین شده باشد.
این مسئول در ادامه با اشاره به سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه همکاری دستگاه‌های اجرایی با دبیرخانه‌های استانی اضافه کرد: بر این اساس باید ٢٠ درصد از هزینه‌های مربوط به مبارزه با مواد مخدر ازسوی شورای تامین و ٨٠ درصد نیز از طریق اعتبارات داخل دستگاهی تامین شود.
وی با اشاره به تلاش دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر در زمینه ابلاغ اعتبارات و اجرای درست برنامه‌ها اضافه کرد: اما بخشی از اعتبارات نیز در دست دبیرخانه نبوده و اعتبارات به خود دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت کمپ‌های فعال در استان زنجان بیان کرد: در بسیاری از مواد با وجود اینکه کمپ ترک اعتیادی پلمب می‌شود، اما با این وجود آنها بدون مجوز اقدام به فعالیت می‌کنند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه ادامه این روند و فعالیت کمپ‌ها بدون مجوز برای استان مطلوب نیست، گفت: در صورت ادامه این کار و فعالیت با وجود پملب شدن احتمال اینکه نظیر این کمپ‌ها در سایر شهرستان‌ها ایجاد شود را بیشتر می‌کند.
این مسئول با اشاره به اینکه اعتیاد تنها مختص گروه خاصی نیست بلکه همه افراد در معرض این معضل قرار دارند، اضافه کرد: پیشگیری از این معضل می تواند با همکاری و مشارکت همه افراد جامعه محقق شود.