به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ داريوش ارجمند در ديدار با مديركل دفتر توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر ، اعتیاد را یک مرگ تدریجی دانست و افزود: اعتیاد به مواد مخدر یک خودکشی تدریجی است، خود کشی برای افرادی که شهامت در وجودشان نیست.

وي با اشاره به مشاهدات و تجربیات خود، نقش خانواده را در پيشگيري از اعتياد فرزندان بسیار مهم دانست و گفت: آموزش های اولیه به ویژه در خانواده و مدرسه اولین پی ریزی تربیتی برای افراد جامعه است تا فردایی دور از مواد مخدر داشته باشند.

این هنرمند سینما و تلویزیون افزود: اعتیاد یک مرگ در بی خبری کامل است! و برای رهایی از این بلای خانمانسوز باید مسوولیت به خانواده ها و اجتماع برگردانده شود.

محمد بیرجندی مديركل دفتر توسعه مشاركت‌هاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد ستاد نیز با بیان دیدگاه ها و برنامه‌های دولت برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ، نقش مشارکت مردم را موثر و پررنگ خواند و گفت: آگاهی‌بخشي به مردم و مشارکت آنان در عرصه مبارزه طي دو سال گذشته روند خوبی پیدا کرده و خیرین بسیاری در اين امر شركت‌كرده اند.

وی افزود: دانایی و افزایش آگاهی مردم در پیشگیری و درمان یک ضرروت است.

بيرجندي به نقش افراد با نفوذ در اجتماع اشاره و عنوان کرد: اجتماعی شدن مبارزه نيازمند آماده شدن فضايي مناسب است، لذا ما در این راه به یاری همه هنرمندان و چهره های محبوب اجتماعی نیاز داریم.