به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كرمان؛ علی مویدی در نخستین یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: همه افراد جامعه باید در عرصه مبارزه با مواد مخدر ایفای نقش کنند زیرا یک روز فکر می کردیم با بستن مرزها می توان بخشی از مواد مخدر را کاهش داد و امروز از این گذشته است زیرا مواد جدید حاصل فکر، ابزاری که در سطح جامعه وجود دارد و فرمولی است که از طریق اینترنت منتشر می شود.

وی اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته و موفق در زمینه کاهش اعتیاد و مواد مخدر با استفاده از قابلیت های اجتماعی موفق به مهار یا کاهش این آسیب شده اند.

قائم مقام دبيركل ستاد یادآور شد: امروز با چهار فرمول شیمیایی می توانند بمبی به نام شیشه را تولید کرده و در اختیار فرزندان ما قرار دهند و برای مبارزه اثر گذار با آن، همه باید ایفای نقش کنیم.

مویدی افزود: شهدای ما به آن دلیل به این جایگاه رسیده اند که در فضای معنوی تربیت شده و بدی ها و خوبی ها را به خوبی شناخته اند و امروز خانواده ها باید به مهارت های فرزند پروری توجه ویژه ای داشته باشند.

وی اظهارداشت: امروز باید همه ما آگاهی و دانش مبارزه با اعتیاد و نیز دانش زندگی سالم را به فرزندان خود بیاموزیم زیرا مواد مخدر صنعتی می تواند در دسترس افراد باشد.

مویدی گفت: برای مبارزه با مواد مخدر و ایمن سازی نسل جدید در مسیر مبارزه با مواد مخدر پروتکل های آموزشی در سطح مهد کودک ها، مدارس و دانشگاه ها تدوین واجرایی شده است..

وی در ادامه تاکید کرد: غیرت و شجاعت شهدا منجر به امنیت پایدار در کرمان و کل کشور شده که در سطح دنیا زبانزد عام و خاص است.

قائم مقام دبيركل ستاد با اشاره به اینکه دنیا امروز دنیای ناامنی است، گفت: امروز برخی کشورها آرزو دارند امنیت ایران اسلامی در کشور آنها نیز وجود داشته باشد و اگر این شهدا و رزمندگاان نبودند نمی توانستیم به عنوان یک مدل در دنیا باشیم.

مويدي خاطرنشان کرد: امنیت پایدار در کشور محقق شده واین امر بزرگترین برگ برنده نظام جمهوری اسلامی است.

وي عنوان کرد: امنیت اجتماعی با بدنه جامعه در همه تنیده شده است و این همبستگی موجب تداوم و حفظ امنیت جامعه شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: توطئه ها، ترفندها و برنامه های دشمن از ابعاد فیزیکی گذشته و بر بحث آسیب های اجتماعی متمرکز شده است.

مویدی بیان کرد: دشمن متوجه شده است که در جامعه ایران اسلامی خشونت، هواپیما، موشک و بمب نمی تواند اثر گذار باشد و به همین دلیل ترفندهای خود را تغییر داده است.

وي با اشاره به اینکه اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی اولویت آسیب های اجتماعی در کشور هستند، گفت: رهبری فرموده اند که بیش از 20 سال از آسیب های اجتماعی عقب هستیم و دستورات لازم را در این زمینه صادر کردند.

قائم مقام دبيركل ستاد خاطرنشان کرد: اگر نیروهای انتظامی و امنیتی دیروز با تهدید صدامیان روبرو بوده اند امروز با تهدیدات جدیدی روبرو هستند که یکی از این موارد، مواد مخدر است.

مويدي اظهار داشت: همه کارشناسان و صاحب نظران به این نتیجه رسیده اند که همه دنیا از این موضوع آسیب می پذیرند و امروز رویکرد نظام بر این است که تنها راه برون رفت از تهدید اعتیاد و موادمخدر، اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر است.

وي با بیان اینکه همه ما باید قدردان یادگاران شهدا باشیم، گفت: بزرگترین و ارزشمندترین لحظات برای هر فرد نشستن در جوار خانواده شهدا است.

400 شهید در عرصه امنیت و سلامت جامعه جان خود را فدا کرده اند.

همچنين حسین چناریان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در اين مراسم گفت: در استان کرمان قریب 400 شهید در عرصه مبارزه با مواد مخدر و تامین امنیت و سلامت جامعه جان خود را فدا کرده اند.

وی از شهدای عرصه مبارزه با موادمخدر به عنوان شهدایی مظلوم یاد کرد و ادامه داد: برخی از خانواده های شهدا تنها فرزند ذکور خود را تقدیم سلامت و امنیت جامعه کرده اند.

دبير شورا با اشاره به اینکه برخی از خانواده های شهدای مبارزه با مواد مخدر هنوز آرزوی دیدن جنازه فرزند خود را دارند، عنوان کرد: در مبارزه با قاچاق خانمان سوز مواد مخدر شهدایی را تقدیم کرده ایم که هنوز جنازه آنها به دست خانواده هایشان نرسیده است.

چناريان در ادامه؛ صبوری خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر را گرامی داشت و اظهار کرد: بسیاری ازاین خانواده با غم دل و بسیاری از مشکلات، دوری فرزند خود را تحمل می کنند.

وی تصریح کرد: شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنها بزرگترین سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

طوفان تبلیغاتی دشمن نباید خاطره شهدا را از ذهن ها پاک کند

سردار رضا بنی اسدی فر ، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: خاطره شهدا را باید در مقابل طوفان توطئه های تبلیغاتی دشمنان زنده نگه داشت زیرا شهادت ماندگارترین فرهنگ است.

وي افزود: مواد مخدر یک نقشه حساب شده و هدفمند از سوی دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است.

فرمانده انتظامی استان کرمان به همجواری استان کرمان با استان های هم مرز با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر دنیا اشاره و بیان کرد: استان کرمان، خاکریز اول مبارزه با مواد مخدر است.

اسدي‌فر با بیان اینکه در سال جاری بیش از 100 تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است، گفت: در سال جاری یک شهید نیز جان خود را در مسیر مبارزه با مواد مخدر از دست داده است.

وی تاکید کرد:نیروی انتظامی با سربلندی همت خود همه کمبودها را جبران کرده و برای خدمت هر چه بهتر به مردم گام بر می دارد.

وی از شهادت به عنوان مرگ ماندگار یاد کرد و گفت: یاد شهداباید برای همیشه در ذهن جامعه حفظ شود.

سردار بنی اسدی فر از استان کرمان به عنوان استانی امنیتی و سیاسی یاد کرد و گفت: در این استان هر لحظه امکان دارد به خیل شهدا افزوده شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: نیروی انتظامی 556 شهید تقدیم انقلاب کرده است که 373 نفر از آنها شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر هستند.