به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران در 9 ماهه گذشته میلادی 600 تن انواع موادمخدر کشف کرد و در این راه 7 نفر نیز از همکاران ناجا به شهادت رسیدند.

مومنی افزود: نشست خوبی با هیات روسی برگزار و زمینه همکاری مشترک متعددی در این جلسه مطرح و قرار شد تبادل اطلاعات، همکاری مرزی، تبادل تجهیزات و امکانات صورت بگیرد که مورد استقبال هر دو طرف قرار گرفت.

وی ادامه داد: نشست مهمی در ماه های آتی میان کمیسیون موادمخدر سازمان ملل برگزار می شود که قرار است برخی کشورها تغییراتی را در قوانین و مقررات جاری ایجاد کنند و پیشنهاد شده است ایران، روسیه، چین و برخی از کشورها قبل از اجلاس به یک توافق و تفاهمی برسند تا در این اجلاس یک صدای واحد داشته باشند.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت : تبادل تجربیات درمانی، کاهش آسیب، مقابله با انواع موادمخدر و ایجاد تیم مشترک از جمله توافقات این نشست بود.

مومنی افزود: همکاری های خوب دوجانبه ای قرار است اتفاق بیفتد اما امریکا تلاش زیادی می کند برای اینکه منطقه را بی ثبات نشان دهد و بیش از دو دهه که از حضورش در افغانستان می گذرد می بینیم که کشت موادمخدر در این کشور به بیش از 50 برابر رسیده است.

وی گفت: بیش از 10 هزار تن انواع موادمخدر در افغانستان تولید می شود و جمهوری اسلامی با تمام توان با قاچاق مواد مخدر مقابله می کند.

مومنی افزود: مقابله ایران هم برای حفظ جوانان کشورمان است و هم جوانان کشورهای دیگر بنابراین بایستی غربی ها به این موضوع واقف باشند و کمک کنند به جمهوری اسلامی و همچنین در زمینه تغییر کشت در افغانستان وارد شوند.

واسیلی بیسکاروف رئیس کمیسیون امنیت و مبارزه با ارتشای دومای دولتی روسیه نیز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: دیدار خوبی در این زمینه انجام شده است و توانستیم به توافقات خوبی برسیم و گام های بسیار خوبی را در این حوزه برداریم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران موفق شده است در زمینه کشف و مقابله با موادمخدر کارهای خوبی انجام دهد.

واسیلی بیسکاروف گفت: نیروهای خود را متحد خواهیم کرد برای مبارزه با موادمخدر و یک کنفرانسی نیز در ماه دسامبر در مسکو برگزار خواهد شد با عنوان اتحاد پارلمان علیه موادمخدر که به کمک هم به جلو خواهیم رفت و با کمک جمهوری اسلامی و سایر کشورهای دیگر از جمله چین، پاکستان و افغانستان همکاری های خوبی را بیش از گذشته انجام خواهیم داد و به نتایج خوبی دست پیدا خواهیم کرد.