به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان به اتفاق معاون پشتیبانی و منابع انسانی، معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد و رئیس بهزیستی شهرستان سمنان با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دیدار داشتند.

ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ابتدا گزارشی از عملکرد اداره کل بهزیستی استان و معاونت و دفتر پیشگیری از اعتیاد ارائه دادند.

ایزدپور بیان داشت:۶۵۰۰ نفر در سال ۱۳۹۷ سطح استان از خدمات  حوزه پیشگیری و ترک اعتیاد بهزیستی استان سمنان در ۱۳ کمپ ترک اعتیاد و ۱۱ مرکز سرپایی خدمات دریافت کردند.

  مدیر کل بهزیستی استان سمنان همچنین در راستای خدمات توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد از ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر بهبود یافته خبر داد.

وی افزود:در سال گذشته ۲۰۰ نفر از معتادین متجاهر در مراکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان ساماندهی شدند.

مدیر کل ادامه داد: مراکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان در جهت ارائه خدمات پیشگیری و کنترل اعتیاد شامل مراکز DIC  و شلتر می باشد که مرکز DIC مرکز گذری کاهش آسیب به منظور اگاه سازی و ارئه خدمات بهداشتی و مرکز شلتر مرکز اقامت شبانه جهت ساماندهی معتادین بی خانمان در جهت ارائه خدمات کاهش آسیب در سطح استان خدمات به عموم و جامعه هدف ارائه می دهند.

علیرضا ایزدپور در پایان تصریح داشت:برای کنترل و کاهش اعتیاد نیازمند تعامل بین جامعه و دستگاههای مرتبط با امر مواد مخدر علی الخصوص در اجرای طرح هایی مانند اجتماع محور که کل جامعه و طرح فصت ویژه جامعه هدف کودکان و والدین است تا بتوان گامهای موثر و پایدار در جهت ارائه خدمات مطلوب و سازنده در این خصوص برداشت.

در این نشست و دیدار صمیمی آقای ارگی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از زحمات و تلاشهای اداره کل بهزیستی استان سمنان در حوزه مواد مخدر کنترل و کاهش آن و ارائه خدمات سازنده به عموم  جامعه هدف تقدیر و تشکر کرد.