به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در پنجمین مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی کشور گفت: امروزه با افزایش طلاق و اعتیاد روبرو هستیم و طبق آخرین بررسی ها، شیوع شناسی اعتیاد نسبت مردان به زنان معتاد در گروه سنی 15 تا 25 سال ، 6 مرد به یک زن، در گروه سنی 25 تا 40 سال 16 مرد به یک زن و در گروه سنی 40 تا 55 سال ، 17 مرد به یک زن است که این مساله هشدار و زنگ خطر است.

وی خاطرنشان کرد: این مساله موجب شده تا رهبر معظم انقلاب طی یک سال و نیم گذشته ، چهار بار مسئولان امر را به حضور بپذیرند و از دستگاه های مربوطه گزارش کار خواستند.

وی ادامه داد: برای مبارزه با فساد اخلاقی، حاشیه نشینی، طلاق و نقاط بحرانی در برخی مناطق کشور باید اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم.

اعتیاد افراد پاک را نیز تهدید می کند

رئیس سازمان بهزیستی گفت: باید پیشگیری را در اولویت کارهای خود قرار دهیم و آموزش مهارت ها و تغییر سبک زندگی و برگشت به زندگی سنتی (از نظر ارزش ها) و ترویج مسئولیت پذیری جزو راهبردهای ما است .

محسنی بندپی افزود: اینکه می گوییم یک و نیم میلیون نفر معتاد و 98 درصد مردم کشور پاک هستند نباید موجب اطمینان خاطر باشد چراکه اگر افراد پاک در مسیر بحران قرار بگیرند، آنان در معرض خطر اعتیاد قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: برای مقابله با اعتیاد ، برنامه هایی از جمله پیشگیری خانه به خانه ، ارتقای مهارت های زندگی ، آموزش شیوه های فرزندپروری ، افزایش زمان گفت و گو در خانواده ها و استفاده از همه ظرفیت ها جزو استراتژی های بهزیستی است.